پیام آیت‌الله هاشمی بازگشت به ارزش قرآنی میانه‌روی بود
کد خبر: 3564220
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
غلامعلی رجایی:

پیام آیت‌الله هاشمی بازگشت به ارزش قرآنی میانه‌روی بود

گروه سیاسی: مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: مرحوم آیت‌آلله هاشمی، به عنوان یک مفسر قرآن، پیام بازگشت به اعتدال را پیگیری می‌کردند. پیام ایشان، پیام قرآن بود که باید اعتدال داشته و یکدیگر را تحمل کنیم.

غلامعلی رجایی، مشاور مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره مهم‌ترین میراث مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای کشور اظهار کرد: به نظر من بزرگترین میراثی که ایشان برای کشور بر جای گذاشتند، مکتب اعتدال بود که آن هم از قرآن و سنت پیامبر(ص) نشئت می‌گرفت.
وی ادامه داد: ایشان معتقد بودند که راه نجات ما از تندروی و افراط، همین اعتدال است؛ بنابراین می‌توان از این مسئله به عنوان بزرگترین درس زندگی و میراث مرحوم آیت‌الله هاشمی نام برد.
مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کسی که رابطه خود خدا را حل کرده باشد اینگونه است که همه گونه سختی‌ها را تحمل می‌کند و بنده شهادت می‌دهم که ایشان مسائل بین خود و خدایش را حل کرده بودند و لذا ترسی نداشتند که چه سخنانی درباره ایشان گفته می‌شود و به همین دلیل، ایشان مصیبت‌ها و مشکلات بسیاری را تحمل کردند.


رجایی تأکید کرد: هرچه اسلام ضربه خورده است از افراط و تفریط است و ایشان به عنوان یک مفسر قرآن، پیام بازگشت به اعتدال را پیگیری می‌کردند. پیام ایشان، پیام قرآن بود که باید اعتدال داشته و یکدیگر را تحمل کنیم.
رجایی درباره اقدامات مهم ایشان در دوران سازندگی افزود: مملکت در سال‌های جنگ تحمیلی به ویرانه تبدیل شده و خزانه خالی بود. کشورهای دنیا، ارتباط خود را با ما قطع کرده بودند و مرحوم آیت‌الله هاشمی، همه این موارد را با سیاست، کیاست و تدبیر خود دگرکون کردند و مسائل هسته‌ای، نیروگاه‌ها، برنامه‌های موشکی، مترو و ... در زمان ایشان راه‌اندازی شد.
مشاور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که بزرگترین ویژگی شخصیتی ایشان را چه می‌دانستید؟ اظهار کرد: صبر، بزرگترین ویژگی شخصیتی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.
captcha