برگزاری چهاردهمین سوگواره نمایشی «شمیم یاس»
کد خبر: 3564248
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

برگزاری چهاردهمین سوگواره نمایشی «شمیم یاس»

گروه هنر: چهاردهمین سوگواره نمایشی «شمیم یاس» در ایام فاطمیه و با اختصاص بخش ویژه‌ای به شهدای مدافع حرم در تئاتر شهر تبریز برگزار خواهد شد.

یعقوب صدیق‌جمالی، نویسنده و کارگردان تئاتر دینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: امسال برای چهاردهمین سال پیاپی ویژه ایام فاطمیه با برگزاری سوگواره نمایشی «شمیم یاس» که براساس تقویم زمانی در ایام رسمی شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) یعنی 11 تا 14 اسفند برگزار می‌شود در خدمت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ دینی و فاطمی هستیم.

وی ادامه داد: برای این ویژه‌برنامه که مقدمات و تدارکات آن در حال پیگیری و انجام است، بخش گوناگونی را در نظر گرفته‌ایم اما بخش اصلی آن اختصاص به یک روایت نمایشی دارد که به مقاطع گوناگون تاریخ صدر اسلام خواهد پرداخت و وقایعی همچون سقیفه بنی‌ساعده که در نهایت منتهی به شهاد حضرت زهرا(س) می‌شود را روایت خواهد کرد.

صدیق‌جمالی تصریح کرد: از جمله بخش‌های مهم دیگر این سوگواره که از سال گذشته در حال برگزاری آن هستیم آئین نکوداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و تجلیل از خانواده این شهداست که آن را نیز به شیوه‌ای خاص نمایشی طراحی و اجرا خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: برخلاف سال‌های گذشته که نمایش «شمیم یاس» را به شکل میدانی اجرا می کردیم، امسال تدابیری از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی دیده شده است که اجرای این نمایش را در سالن تئاتر شهر تبریز و با استفاده از امکانات فنی مناسبتری شاهد باشیم.

امیرسجاد دبیریان

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۹ - ۲۳:۰۳
0
0
باسلام فردانمایش تئاترشمیم یاس هستش
captcha