اضافه شدن بخش ویژه تئاتر مسجد به جشنواره‌ سراسری «تئاتر بسیج»
کد خبر: 3564276
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

اضافه شدن بخش ویژه تئاتر مسجد به جشنواره‌ سراسری «تئاتر بسیج»

گروه هنر: با تصمیم شورای سیاستگذاری جشنواره سراسری «تئاتر بسیج»، بخش ویژه تئاتر مسجد از دوره دوازدهم به این جشنواره اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی دوزادهمین جشنواره سراسری «تئاتر بسیج»، نشست شورای سیاستگذاری تئاتر بسیج کشور با حضور کوروش زارعی؛ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، مهدی شفیعی؛ مدیرکل هنرهای نمایشی ارشاد و سردار محمدرضا نقدی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست کوروش زارعی، دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری «تئاتر بسیج» به ارائه‌ گزارشی از روند برنامه‌های این جشنواره پرداخت و گفت: هدف اصلی ما در جشنواره «تئاتر بسیج» کشف و پرورش جوانان مستعد است و تلاش کرده‌ایم تمامی آثار از ایده تا اجرا به صورت تولیدی در یک پروسه آموزشی و اجرایی به نتیجه برسند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری افزود: هم‌اکنون آثار تولید شده برای جشنواره «تئاتر بسیج» در شهرهای مختلف کشور در 350 نوبت، برنامه اجرا دارند تا در نهایت 15 نمایش صحنه‌ای و 10 نمایش خیابانی به عنوان آثار منتخب به جشنواره راه یابند.

این گزارش حاکی است، در ادامه این نشست، دیگر حاضران به طرح برنامه‌‌های پیشنهادی مختلف در رابطه با برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری «تئاتر بسیج» پرداختند و یکی از مصوبات مهم این جلسه نیز اضافه شدن بخش تئاتر مسجد به صورت بخشی ویژه در آن بود و مقرر شد از سال آینده در فراخوان جشنواره، تئاتر مسجد به عنوان بخشی ثابت و مجزا درج شود.

گفتنی است، در این نشست همچنین حسین قنادیان؛ رئیس اداره هنر و ادبیات معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه، غلامرضا منتظری؛ رئیس سازمان بسیج هنرمندان، امیر نصیربیگی؛ رئیس انجمن‌های ادبی و هنری بسیج هنرمندان، علیرضا عاقل‌زاده؛ مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، سعید نجفیان؛ قائم مقام دبیر جشنواره «تئاتر بسیج» و حسین مسافر آستانه؛ مدیر انجمن تئاتر بسیج حضور داشتند.

یادآور می‌شود، دوازدهمین جشنواره سراسری «تئاتر بسیج»، 24 تا 28 بهمن‌ماه  سال جاری به دبیری کوروش زارعی در استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

captcha