مسجد محل سخنرانی ابوبکر البغدادی آزاد شد
کد خبر: 3564281
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

مسجد محل سخنرانی ابوبکر البغدادی آزاد شد

نیروهای ارتش عراق در ادامه عملیات آزادسازی موصل موفق شدند مسجدی که «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش در آن سخنرانی کرده بود را آزاد کنند.

مسجد محل سخنرانی ابوبکر البغدادی آزاد شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از افکار نیوز، عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات «ای نینوا ما می‌آییم» اعلام کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم محله‌های الجزائر، الدرکزلیه و الزراعی در کرانه چپ موصل را آزاد و پرچم عراق را بر بالای ساختمان‌های این محلات به اهتزاز درآوردند.
نیروهای مبارزه با تروریسم عراق همچنین بر مسجد جامع الکبیر در مرکز موصل مسلط شدند.
فرمانده عملیات «ای نینوا ما می‌آییم» قبلا اعلام کرده بود که نیروهای مبارزه با تروریسم محله المهندسین در شرق موصل را از لوث داعش آزاد کردند.
وی افزود: نیروهای عراقی موفق به اهتزاز پرچم عراق بر بالای ساختمان‌های آن و وارد کردن تلفات و خسارات سنگین به تکفیری‌ها شدند.
فرمانده عملیات نینوا می‌آییم همچنین بیان کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم موفق به آزادسازی مناطق النعمانیه و العطشانه در کرانه چپ موصل از لوث داعش شده‌اند و پرچم عراق را بر بالای ساختمان‌های آن برافراشته اند.
یارالله تاکید کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم در حال پیشروی به سوی محله الجزائر برای آزادی آن از چنگال داعش هستند. نیروهای عراقی همچنین محله‌های نینوا الشرقیه و باب شمس و سوق الاغنام در شهر موصل را آزاد کردند.
عملیات آزادسازی موصل در روز دوشنبه ۲۶ مهرماه با دستور حیدر العبادی نخست وزیر عراق آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
captcha