اختتامیه سومین جشنواره تئاتر فجر استان خراسان رضوی برگزار شد
کد خبر: 3564354
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

اختتامیه سومین جشنواره تئاتر فجر استان خراسان رضوی برگزار شد

گروه فرهنگی: اختتامیه سومین جشنواره تئاتر فجر استان خراسان رضوی، شب گذشته، ۲۹ دی‌ماه در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اختتامیه سومین جشنواره تئاتر فجر استان خراسان رضوی، شب گذشته، ۲۹ دی‌ماه در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد برگزار شد.
سید جواد اشکذری، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در ابتدای این مراسم با اشاره به حضور هنرمندان پیشکسوت استان‌های مختلف در این مراسم، ابراز کرد: باعث خوشحالی و خرسندی است که پیشکسوتان عرصه تئاتر در این مراسم اختتامیه حضور پیدا کرده‌اند.
وی با بیان اینکه سومین جشنواره تئاتر فجر استان خراسان رضوی پس از دو دوره برگزاری امسال به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است، افزود: همیشه تئاتر یک موضوع جدی برای مشهد بوده است.
توجه به ارتقا اقتصاد تئاتر در مشهد
اشکذری با اشاره به ضرورت حمایت از تئاتر، اظهار کرد: تئاتر مشهد نیاز به حمایت بیشتری دارد لذا با حمایت معاونت هنری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، قرار است برنامه‌ریزی‌های خوبی برای تئاتر خراسان رضوی با محوریت توجه به ارتقا اقتصاد تئاتر صورت گیرد.  
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی با تاکید بر برنامه‌ریزی منسجم برای اجراهای عمومی تئاتر، عنوان کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی منسجمی برای اجرای عمومی نمایش‌ها در مشهد توسط هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه مشهد می‌تواند در سال 2017 به‌ عنوان شهر ملی تئاتر انتخاب شود، اظهار کرد: مشهد موفقیت‌های بسیار خوبی در عرصه تئاتر بدست آورده است، در شش ماه گذشته شش نمایش از استان در جشنواره‌های ملی موفقیت‌های قابل توجهی کسب کردند.
اشکذری یادآور شد: امسال برای نخستین‌ بار هفت تئاتر صحنه‌ای و یک نمایش خیابانی از مشهد و سبزوار به سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر راه یافته‌اند.
همچنین در ادامه افشین تحفه گر، معاون هنری_ سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به سال ۲۰۱۷، اظهار کرد: امسال سال بسیار ارزشمندی برای ما به شمار می‌رود زیرا مشهد از طرف آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است.
 وی ادامه داد: قطعا این انتخاب مسؤولیت هنرمندان تئاتر را برای معرفی هنر اسلامی و هویت مشهد به جهان اسلام سنگین‌تر می‌کند. 
در ادامه مهدی شفیعی، رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور با اشاره به استقبال مخاطبان از اجرای تئاتر، اظهار کرد: حضور گروه‌های نمایشی این شهر در جشنواره تئاتر فجر در سال‌های اخیر به‌ علت اجرای عمومی بسیار خوب در این شهر است.
وی با اشاره به حضور گروه‌های نمایشی خراسان رضوی در جشنواره‌های گوناگون، ابراز کرد: آثار منتخب تئاتر به دلیل حجم بالای اجرای عمومی از کیفیت بسیاری برخوردار است.
شفیعی با تاکید بر اینکه تئاتر مشهد از بانک عظیم مخاطب و هنرمند برخوردار است، یادآور شد: تئاتر مشهد علاوه بر برخورداری از بانک عظیم مخاطب و هنرمندان و موضوعات دینی و ارزشی، ظرفیت بسیار خوبی در رویداد بزرگ مشهد 2017 به شمار می‌رود. 
رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور ابراز کرد: استان‌ها و شهرهای زیادی علاقه‌مند هستند تا نمایش‌های زیادی در شهرشان تولید و اجرا شود، مدیران شهری باید در قالب ارائه سالن‌های تئاتر به گروه‌های نمایشی از آن‌ها حمایت کنند و تئاتر روز به روز نقش بیشتری ایفا کند. 
ایجاد پلاتوهای تئاتر به زودی در مشهد
وی در پایان یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی برای ایجاد پلاتوهای تئاتر در این استان با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب تجهیز سالن‌های مذکور در آینده‌ای نزدیک امضا خواهد شد.
captcha