عوامل رفع غفلت از انسان
کد خبر: 3564380
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

عوامل رفع غفلت از انسان

استاد دانشگاه با اشاره به غفلت انسان در زندگي و پيامدهاي ناگوار آن به تشريح برخي از عوامل رفع غفلت پرداخت و گفت: تفكر، ذكر خدا، قرائت قرآن، محاسبه نفس و شركت در تشييع جنازه از جمله عواملي است كه غفلت انسان را كاهش مي دهد و از بين مي برد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پايگاه اطلاع رساني حج نوشت: حجت الاسلام والمسلمين پورموسوي استاد دانشگاه گفت: يكي از آثار زيارت زدودن گرد و غبار غفلت از روح انسان است و اين زدودن غبار بايد قبل از مرگ صورت بگيرد زيرا وقتي فرصت عمر تمام شد ديگر جايي براي بازگشت و جبران وجود ندارد.

وي با بيان اينكه خواب در شبانه روز به اسم هاي مختلفي نامگذاري شده است به خواب لعنت اشاره كرد و ادامه داد: خواب لعنت خواب بين الطلوعين است كه انسان بخوابد در حالي كه نماز او قضا مي شود.
پورموسوي با اشاره به تغيير سبك زندگي در دوره كنوني بيان كرد: در گذشته مردم شب ها زدوتر مي خوابيدند تا از بركات ورد و ذكر و قرائت قرآن سحر استفاده كنند ولي امروز برخي جوانان تا نيمي از شب مشغول مسايل دنيوي هستند و نماز خود را فداي خواب مي كنند.

اين استاد دانشگاه خواب حسرت، حماقت و شقاوت را از ديگر خواب ها در طول شبانه روز برشمرد و تاكيد كرد: انسان به علت عواملي از جمله گناه و دنياطلبي دچار غفلت مي شود و براي رفع اين غفلت راه كارهايي وجود دارد كه بايد انجام دهد.

وي تصريح كرد: تفكر در خلقت آفرينش و انسان، ذكر خدا و تلاوت قرآن، محاسبه نفس، شنيدن موعظه، ديدار با علما، شركت در تشييع جنازه و عيادت بيمار و ...از عواملي است كه مي تواند غفلت را از انسان بگيرد.
captcha