اجبار دانش‌آموزان مسلمان فرانسه به مصرف گوشت خوک!
کد خبر: 3564411
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

اجبار دانش‌آموزان مسلمان فرانسه به مصرف گوشت خوک!

گروه بین‌الملل: «مارکل برسومه» شهردار منطقه «سن سرین» فرانسه، از حذف غذای حلالِ جایگزین گوشت خوک در مدارس این منطقه خبر داد.


اجبار دانش آموزان مسلمان برای مصرف گوشت خوک در فرانسه / در حال تکمیل

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «ینی آکیت» ترکیه ، مارکل برسومه (Marcel Berthomé)، شهردار منطقه سن سرین (Saint-Seurin) واقع در غرب فرانسه، طی سخنانی با اشاره به حذف غذای حلالِ جایگزین گوشت خوك در مدارس، گفت: در یک وعده امکان سرو دو نوع غذا وجود ندارد. زیرا که این کار بودجه هنگفتی را می‌طلبد. مسلمانان یا باید گوشت خوک مصرف کنند و یا اینکه گرسنه بمانند!
این ادعای شهردار سن سرین در حالی مطرح شده است که به گفته والدین دانش آموزان مسلمان، تهیه چند کیلو گوشت حلال برای هریک از مدارس به بودجه قابل توجهی نیاز ندارد و این تصمیم از یک تبعیض دینی نسبت به مسلمانان نشئت می‌گیرد.
والدین یکی از دانش‌آموزان مسلمان در این باره می‌گوید: روز به روز اسلام‌ستیزی در فرانسه گسترش می‌یابد و این واقعا شرم‌آور است. بله، من یک مسلمانم، اما در عین حال یک شهروند فرانسوی نیز هستم. بنابراین نباید اینگونه با ما رفتار شود. شهردار نباید در اعتقادات مسلمانان دخالت کند.

در سال‌های اخیر اجبار دانش‌آموزان مسلمان به مصرف گوشت خوک در مدارس برخی از کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه، اعتراضات زیادی را در پی داشته است.

captcha