مدیریت علمی در فضای دانشگاهی حاکم شود
کد خبر: 3564417
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

مدیریت علمی در فضای دانشگاهی حاکم شود

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که علم و دانش دانشگاه‌ها نباید سیاسی شود، گفت: امروز آن چیزی که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی به شدت به آن نیاز داریم مدیریت علمی است.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  از مازندران به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز 30 دی ماه در دیدار مسؤولان دانشکده امام محمدباقر(ع) ساری، از دانشگاه به عنوان محل ترویج علم و دانش یاد کرد و گفت: رسالت دانشگاهیان در رشد و تعالی علمی کشور بسیار حساس و حائز اهمیت است.

وی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای رشد و تعالی در عرصه بین المللی نیازمند تقویت جایگاه علمی خود است، افزود: امروز کشورهای قدرتمند جهان دارای بنیه علمی بسیار قوی هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از دانشگاه ها به عنوان پرچم داران گسترش علم و دانش در جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: اگر ما کشوری با اقتدار علمی باشیم جایگاه نظام در عرصه جهانی بیشتر تقویت خواهد شد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که پیشرفت های علمی امروز کشور با سه دهه اخیر به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: جوانان مستعد کشورمان در سایه خودباوری که امام راحل در ملت ایران زنده کرد به پیشرفت های خیره کننده ای در عرصه های مختلف دست یافتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که پیشرفت های کشورمان در عرصه هایی نظیر علمی، آموزشی، هسته ای، نانوفناوری و دفاعی موجب حیرت جهانیان شده است، خاطرنشان کرد: همه این پیشرفت ها در سایه تحریم های گسترده غرب علیه ملت ایران در 38 سال اخیر به دست آمده است.

امام جمعه ساری با بیان این که کشورمان تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از بخش ها تنها وابسته به غرب بود، گفت: البته این سیاست غربی ها به ویژه آمریکا بود که کشورمان را همواره وابسته خود کند، چون آنها منافع خود را در وابستگی ملت ایران به غربی ها می دیدند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان ملت ایران تا پیش از پیروزی انقلاب به گونه ای در کشور القاء کرده بودند که ایران توانایی ساخت کوچکترین فناوری را نیز ندارد، خاطرنشان کرد: این تفکر نیز در میان مردم کشورمان نهادینه شد تا این که با پیروزی انقلاب این رویکرد کاملاً تغییر کرد.

آیت الله طبرسی با بیان این که آمریکا و کشورهای اروپایی از ابتدای پیروزی انقلاب همواره تحریم های سختی را علیه ملت ایران وضع کرده اند، بیان داشت: پیشرفت هایی که امروز در عرصه های مختلف به آن رسیدیم در شرایطی بود که از دسترسی به بیرون کاملاً بی بهره بودیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تقویت بنیه علمی عزت و اقتدار جهانی به همراه دارد، خاطرنشان کرد: باید شاخص های تولید علم در کشورمان هر روز تقویت شود تا شاهد بالندگی نظام اسلامی در عرصه جهانی باشیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که موفقیت های علمی جوانان ایران اسلامی موجب نگرانی و هراس دشمنان انقلاب شده است، تصریح کرد: امروز با پیشرفت های گسترده ایران اسلامی در عرصه های مهم، رویکرد کشورهای غربی نیز نسبت به ملت ایران تغییر پیدا کرده و در مقابل این ملت بزرگ ادبیات دیگری را به کار می برند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران راه های متعددی را در پیش گرفته اند، گفت: در این مسیر دانشمندان هسته ای کشورمان را ترور کردند، اما این اقدامات موجب شد جوانان ایران اسلامی در رسیدن به اهداف متعالی انقلاب با اراده تر گام بردارند.

امام جمعه ساری با بیان این که علم بی وطن است و مختص به آمریکا و کشورهای اروپایی نیست، خاطرنشان کرد: امروز باید از ظرفیت های موجود که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده به نحو شایسته در جهت رشد و بالندگی انقلاب اسلامی بهره گیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که علم و دانش دانشگاه ها نباید سیاسی شود، بیان داشت: امروز آن چیزی که در دانشگاه ها و مراکز علمی به شدت به آن نیاز داریم مدیریت علمی است نه مدیریت سیاسی.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد ترویج علوم غربی در این مراکز علمی بودیم، گفت: امروز خوشبختانه با پبروزی انقلاب اسلامی این رویکرد تغییر پیدا کرده است که البته باید در جهت اسلامی کردن دانشگاه ها تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی از دانشگاه ها به عنوان منشأ تحول در جامعه اسلامی یاد کرد و با بیان این که نقش دانشگاه ها در تحول و رشد کشور غیر قابل انکار است، بیان داشت: امروز اگر شاخص های علمی در کشورمان از یک جایگاه مناسبی برخوردار باشد به حتم برای ما عزت آفرین خواهد بود.

امام جمعه ساری در ادامه همچنین بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل بالای نیروی جوان کشورمان در عرصه های علمی تأکید کرد و گفت: امروز یک پتانسیل ارزشمندی در این بخش داریم که بهترین راه برای پیشرفت و توسعه کشور خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم دانشگاه در کاهش دغدغه اشتغال در کشور اشاره کرد و با بیان این که رشته های دانشگاهی باید برای جامعه کاربردی باشد، ادامه داد: باید تلاش شود تا خروجی دانشگاه ها با وضعیت اشتغال کشور نیز تناسب داشته باشد.
 
captcha