مؤمن هرگز به حزب شیطان پناهنده نمی‎شود
کد خبر: 3564420
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

مؤمن هرگز به حزب شیطان پناهنده نمی‎شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرار برخی از منافقان به سرزمین‎های کفر و پناهنده شیاطین شدن آنان، گفت: مؤمن هرگز به حزب شیطان پناهنده نمی‎شود و از چنین افرادی بیزاری می‌جوید.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، روز گذشته 29 دی ماه حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در سلسله جلسات هفتگی درس‌هایی از نهج‎البلاغه به شرح خطبه 22 پرداخت و اظهار کرد: در این خطبه به جریان فتنه‎ای که در بصره ایجاد شده و سبب شکست عهد و پیمان با حضرت علی (ع) شد، پرداخته شده است.
وی با بیان اینکه به عقیده مصنف پیمان شکنان بصره همان قاتلین خلیفه سوم هستند، افزود: امام علی (ع) به جمع‎آوری حزب شیطان و تحریک آنان برای بازگرداندن ستم به جایگاه قبلی خود اشاره می‎فرمایند که در اثر حکومت ایشان عدالت در سایه پیاده شدن احکام دین برپا شده بود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: برای مقابله کردن با امام علی (ع) فتنه‌گران بصره حتی یک مورد منفی یا خطایی نیافته و بدون هیچ انصافی به مقابله با حضرت پرداخته و سبب آشوب شدند.
وی با اشاره به این مسئله که در جامعه دو گروه حزب‌الله و حزب شیطان وجود دارند، ادامه داد: در جنگ جمل فرماندهی مخالفان امام علی (ع) به دست شیطان بود و خدای متعال حزب شیطان را زیان‎کار معرفی می‎کند که ابلیس با هدف کشیدن آنان به قعر جهنم با خود همراه کرده است.
حجت‎الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر ضرورت مراقبت از خود در مواجهه با حزب شیطان، ابراز کرد: حزب شیطان علاوه بر اینکه خود گمراه هستند برای گمراهی دیگران هم تلاش می‎کنند، به طور مثال فرد خود معتاد یا اهل رشوه و حرام است و دیگران را هم برای کشیدن به این مسیر تلاش می‌کند.
وی ادامه داد: بر اساس کلام امیر مؤمنان (ع) حزب شیطان همواره رنگ عوض کرده، دل آنان بیمار، بیان آنان شیوا و عمل آنان مایه درد و عذاب است که وقتی بر سرکاری گماشته شوند در آن خرابکاری می‌کنند.
امام‌جمعه ارومیه به عدم وجود ثبات شخصیت در انسان‎های منافق و عضو در حزب شیطان اشاره و اضافه کرد: چنین افرادی برای اینکه دل دیگران را به دست آورند برای هر فردی شفاعت کننده‎ای دارند و ثنا و وصف را به یکدیگر قرض داده و همواره همدیگر را تعریف می‎کنند.
وی با اشاره به باطل گرایی افراد پیرو شیطان، گفت: افراد منافق برای هر امری حیله و فتنه‎ای داشته، برای هر دری کلیدی دارند و در هر شبی چراغی از حیله در دست آنان است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: همواره اعمال خود را چک کنیم تا بدانیم که آیا در حزب شیطان قرار داریم یا در حزب‌الله، چون همواره افراد در یکی از این دو حزب قرار دارند.
وی با توجه به کلام معصوم (ع)، افزود: حزب الهی همواره رضایت خدای متعال را در عملکرد خود در نظر می‎گیرد و حتی در مورد اعضای خانواده خود دقت می‎کند تا اگر از حزب شیطان شدند از عملکرد آنان بیزاری جوید.
حجت‎الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به فرار برخی از منافقان به سرزمین‎های کفر و پناهنده شیاطین شدن، ادامه داد: مؤمن هرگز به حزب شیطان پناهنده نمی‎شود و از چنین افرادی بیزاری می‌جوید.
وی با توجه به کلام امام علی (ع) انجام واجبات را از صفات مؤمنان خواند که هرگز ترک نمی‎شود و تصریح کرد: مؤمن در برابر سختی‌ها فرار نکرده، از خواب شب به خاطر خدای متعال دل بریده و از زمان نماز شب مراقبت می‎کند تا این لحظات ارزشمند را از دست ندهد.
استاد حوزه و دانشگاه ارومیه با اشاره به دیگر صفات حزب‌الله و مؤمنان بر اساس خطبه مورد بحث نهج‎البلاغه، گفت: مؤمنان از ترس خدای متعال و شوق به عبادت پهلوهای خود را از بستر خواب و استراحت کنده و در دل شب به راز و نیاز و نیاز با معبود می‎پردازد.
وی بهانه شورشیان بصره را خون‎خواهی خلیفه سوم خواند و اضافه کرد: امام علی (ع) می‎فرماید: «آنان در جست و جوي حقّي هستند كه خود آن را وانهاده‌‏اند و از خوني خون‎خواهي مي‏‎كنند كه خود آن را ريخته‎‏اند».
حجت‎الاسلام والمسلمین قریشی گفت: اهل سنت به دو مسئله معتقدند گروهی مدعی هستند که امام علی (ع) در ریختن خون خلیفه سوم شراکت داشته و گروهی عقیده دارند که حضرت هیچ نقشی در این زمینه نداشته‌اند.
امام‌جمعه ارومیه با اشاره به بیانات امیر مؤمنان (ع)، ادامه داد: اگر حضرت در قتل عثمان شراکت داشتند برای جملیان حقی وجود نداشت که به خون‎خواهی از قتلی بپردازند که خود در وقوع آن نقشی نداشتند و اگر نقشی نداشتند پس کدامین خون را از حضرت مطالبه می‎کردند.
وی افزود: امام علی (ع) با هدف تحقیر اهل جمل می‎فرمایند: «به راستي از پستاني شير مي‏‎خواهند كه خشكيده است و در صدد زنده كردن بدعتي هستند كه براي هميشه مرده است، وِ كه چه دعوت‎گر شكست خورده‎‏اي! آن‌ها كيستند و چه مي‏‎خواهند؟ من به خدا واگذارده‌‏ام و بدان چه او حكم كند و بخواهد، راضيم».
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به دیگر بخش‎هایی از نهج‎البلاغه، خاطرنشان کرد: جملیان به اصرار به در خانه حضرت علی (ع) هجوم آورده و با اصرار با ایشان بیعت کرده و سپس با مشاهده عدالت حضرت و عدم تحمل آن پیمان شکسته و سبب تفرقه و نزاع شدند.

captcha