نام‌نویسی بیش از 370 زوج هیأت علمی در مراسم ازدواج دانشجویی
کد خبر: 3564487
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
معاون ستاد ازدواج دانشجویی کشور خبر داد:

نام‌نویسی بیش از 370 زوج هیأت علمی در مراسم ازدواج دانشجویی

گروه اجتماعی: معاون آموزش و پژوهش ستاد ازدواج دانشجویی کشور از نام‌نویسی 372 زوج عضو هیأت علمی دانشگاه‌های کشور در بیستمین مراسم ازدواج دانشجویی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از ستاد ازدواج دانشجویی، مهدی غلامی‌مقدم، معاون آموزش و پژوهش ستاد ازدواج دانشجویی کشور از نام‌نویسی، 372 زوج عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها در بیستمین مراسم ازدواج دانشجویی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 25 هزار زوج از دانشگاه‌های سراسر کشور جهت حضور در مراسم ازدواج دانشجویی نا‌م‌نویسی کردند که 27 درصد آنها، زوج و زوجه هر دو دانشجو هستند.
وی با بیان اینکه تنها شرط نام‌نویسی در این مراسم، دانشجو بودن و تاریخ عقد زوجین است و هیچ‌گونه فیلتر سیاسی، امنیتی و غیره وجود ندارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود آمار ثبت‌نام کنندگان مانند سال گذشته به 30 هزار نفر برسد.
معاون آموزش و پژوهش ستاد ازدواج دانشجویی کشور ادامه داد: در این صورت با توجه به رشد تعداد دانشجویان دانشگاه‌ها، آمار حضور آنان در مراسم ازدواج دانشجویی ثابت می‌ماند که این امر نشان‌دهنده روند کاهش ازدواج‌های دانشجویی خواهد بود.
غلامی مقدم با بیان اینکه آمار ازدوج های دانشجویی در دانشگاه‌های تک جنسیتی بیش از سایر دانشگاه‌ها است، تصریح کرد: ازدواج‌های دانشجویی با آمار دو درصدی طلاق، در مقایسه با سایر اقشار، پایدارترین ازدواج‌ها، محسوب می‌شوند که بخش مهمی از این موفقیت، مرهون آموزش‌های ارائه شده در مراسم ازدواج دانشجویی است.
وی با اشاره به اینکه هزینه اقامت زوج‌های دانشجو در مشهد، هدیه رهبر معظم انقلاب به آن‌ها است، عنوان کرد: ۶۱ درصد زوج‌های دانشجوی حاضر در این طرح، زیارت اولی هستند که با همکاری آستان قدس رضوی در مهمانسرای حضرت از غذای متبرک بهره‌مند می‌شوند.
یادآور می‌شود، بیستمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور از 22 دی‌ماه تا پایان اردیبهشت‌ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود و امکان ثبت‌نام زوج های دانشجو در این مراسم تا اطلاع ثانوی فراهم است.
captcha