مرکز ارائه خدمات و بسیج قرآنیان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3564531
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
بصیری‌پور خبر داد:

مرکز ارائه خدمات و بسیج قرآنیان راه‌اندازی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس شورای عالی شهرستان‌های خراسان رضوی ضمن ابراز تأسف از عدم توجه به جامعه قرآنی، ابراز کرد: در راستای بها دادن به قرآنیان و قدردانی از تلاش آنها، بسیج جامعه قرآنیان، مرکز ارائه خدمات و قطعه ویژه این قشر در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، غلامرضا بصیری‌پور، رئیس شورای عالی شهرستان‌های خراسان رضوی و عضو شورای عالی استان‌های کشور شامگاه، 30 دی‌ماه در مراسم دومین سالگرد ارتحال حاج محمدکاظم حسن‌زاده در مشهد با بیان اینکه سال‌هاست که با جامعه قرآنی در ارتباط هستم، ابراز کرد: باید اینگونه جلسات را به سبک جدید و پرشورتر برگزار کنیم.
وی در همین زمینه با بیان اینکه چنین جمع‌های قرآنی در میان بانوان و آقایان باید بیشتر شود، توضیح داد: قبل از اینکه پیشکسوتان و تلاشگران عرصه قرآنی از دنیا بروند و بخواهیم برای آنها مراسم ترحیم و سالگرد برگزار کنیم باید قدر آنها را بدانیم و برای این عزیزان مراسم بزرگداشت و تجلیل برگزار شود.
جامعه قرآنی مورد توجه قرار نمی‌گیرد
بصیری‌پور با بیان اینکه در غرب به هنرمندان و ورزشکاران خود بسیار بها می‌دهند، گفت: ما نیز چون در این زمینه از آنها تقلید می‌کنیم به این اقشار بسیار توجه کرده و بها می‌دهیم، در صورتی که در این توجه کردن جامعه قرآنی از جایگاهی که باید برخوردار نیستند.
وی در ادامه پیشنهاداتی را برای توجه بیشتر به فعالان قرآنی مطرح کرد و افزود: مبنای کار و کلاس ما قرآن کریم است لذا پیشنهاد من این است که با همکاری مسئولان و خود جامعه قرآنی استان، ما هم آنگونه که باید به جامعه قرآنی اعم از قاری، مفسر، مترجم، معلم و حافظ قرآن توجه ویژه داشته باشیم تا آنها در جامعه در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند.
مرکز ارائه خدمات جامعه قرآنیان در مشهد شکل بگیرد
رئیس شورای استان و عضو شورای عالی استان‌های کشور افزود: پیشنهاد ما این است که یک مرکزی برای ارائه خدمات به جامعه قرآنیان راه‌اندازی و برای آن هیئت مدیره‌ نیز تعریف شود تا اگر این عزیزان دچار مشکلی در زندگی شدند، بتوانیم بدین شکل از آنها حمایت کنیم.
بسیج قرآنیان راه‌اندازی شود
بصیری‌پور ادامه داد: حتی در بحث مسائل اجتماعی مربوط به جامعه قرآنی نیز ما از انسجام و مرکزیت مشخصی برخوردار نیستیم و لذا نظر و پیشنهاد ما راه‌اندازی بسیج جامعه قرآنیان است تا شاهد اقدامات برجسته در این زمینه با حضور گسترده این جامعه بزرگ باشیم.
قطعه ویژه قرآنیان در بهشت رضا(ع)
وی اضافه کرد: از طرفی جامعه هنرمندان کشور دارای قطعه مشخص در بهشت زهرا(س) هستند لذا ما هم می‌توانیم قطعه ویژه قرآنیان را در بهشت رضا(ع) و یا رضوان مشهد برای جامعه قرآنی تعریف کنیم و بنای این کار در مشهد گذاشته شود.
رئیس شورای استان و عضو شورای عالی استان‌های کشور در پایان از همه مسئولان و جامعه قرآنی برای تحقق این پیشنهادات دعوت به همکاری کرد و گفت: من خود به عنوان پیشگام در زمینه تحقق این امور تلاش خواهم کرد و اقدامات لازم را انجام می‌دهم.
captcha