برپایی جلسات تفسیر نهج البلاغه با فعالیت 150 روحانی و مبلغ
کد خبر: 3564533
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳

برپایی جلسات تفسیر نهج البلاغه با فعالیت 150 روحانی و مبلغ

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس ستاد تفسیر قرآن کریم استان اصفهان گفت: جلسات تفسیر نهج البلاغه از یک سال قبل با فعالیت 150 روحانی و مبلغ در مساجد استان اصفهان آغاز شده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام سید‌حسین بهشتی‌نژاد، رئیس ستاد تفسیر قرآن کریم استان اصفهان روز گذشته در گردهمایی مفسران قرآن کریم استان اصفهان با تأکید بر استفاده روحانیون از مساجد و منابر برای بیان تفسیر قرآن گفت: مساجد و منابر به دلیل داشتن مخاطبان زیاد، ظرفیت عظیمی را برای تبیین تفسیر فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه تفسیر قرآن از جمله علومی است که در اختیار روحانیت قرار گرفته است، تأکید کرد: عنوان تفسیر قرآن، عنوان زیبا و ارزشمندی است که هرچه انسان به سمت این قله حرکت کند باز هم کم است.
این استاد قرآن کریم بیان کرد: ائمه اطهار(ع) گنجینه‌داران علم خدا و مفسران اصلی قرآن کریم بوده‌اند.
وی با بیان اینکه فاصله مسلمانان با وظیفه گسترده ای که در قبال قرآن کریم دارند، فاصله زیادی است، وظیفه قشر روحانیت در قبال قرآن نسبت به دیگر اقشار به مراتب سنگین‌تر دانست.
حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد وظایف جامعه اسلامی نسبت به قرآن کریم را تعلّم، قرائت، تدبیر و عمل به آن بیان کرد.
مدیرکل اسبق تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره وضعیت موجود در کشور برای تبلیغ اسلام و تفسیر قرآن توسط روحانیون افزود: این امر تا حدودی در کشور محقق شده و حجت‌الاسلام محسن قرائتی نیز از پیشگامان تفسیر قرآن به شیوه نوین است و اخیراً نیز کتابی از ایشان با عنوان «نیم قرن تدریس و تبلیغ» به چاپ رسیده است.
حجت‌الاسلام بهشتی‌نژاد گفت: حجت‌الاسلام قرائتی طی 50 سال به موضوعاتی همچون اقامه نماز، تفسیر قرآن، ایجاد ستاد مهدویت، احیای زکات، احیای امر به معروف و نهی از منکر پرداخته و انصافاً گام‌های ارزشمندی را در این زمینه برداشته است.
رئیس ستاد تفسیر قرآن کریم استان اصفهان عنوان کرد: خیزش حجت‌الاسلام قرائتی در بحث تفسیر قرآن، حوزه‌های علمیه سراسر کشور را نیز بر آن داشت تا تفسیر قرآن مورد توجه جدی طلاب و روحانیون قرار گیرد و در اصفهان نیز ستاد تفسیر قرآن تشکیل شود.
حجت‌الاسلام بهشتی‌‌نژاد با اشاره به آستانه فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اذعان کرد: قرآن در حقیقت کتاب انقلاب و منشوری است که سبب شکل‌گیری انقلاب اسلامی شد و در این خصوص آحاد مردم وظیفه‌مند هستند.
وی افزود: در جمهوری اسلامی گام های بلندی در رابطه با قرآن نسبت به دوران طاغوت برداشته شده، اما هنوز حق قرآن ادا نشده است، از این رو بر طلاب و جامعه روحانیت لازم است در این راه گام‌های محکم و استواری بردارند و برای القای مفاهیم قرآنی در جامعه تلاش کنند.
وی با بیان اینکه ستاد تفسیر قرآن از 4 سال پیش در استان اصفهان تشکیل شده است، گفت: برگزاری جلسات تفسیر قرآن و بیان آن روی منبرها در مساجد مختلف امری بسیار ضروری است.
بهشتی‌نژاد با اشاره به حضور شخصیت‌های برجسته مفسر قرآن در اصفهان عنوان کرد: ظرفیت گسترش آموزش و برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن در اصفهان با اشاره به وجود اساتید خبره و ماهر بسیار زیاد است.
وی در پایان با بیان اینکه تشکیل ستاد گسترش و ترویج نهج‌البلاغه از دیگر اقدامات برای گسترش تبلیغ معارف اسلامی می‌باشد، افزود: جلسات تفسیر نهج البلاغه از یک سال قبل با فعالیت 150 روحانی و مبلغ در مساجد استان اصفهان آغاز شده است.
محمد ابراهیمی
captcha