تدوین دكترین ملی تئاتر دفاع مقدس/ آمادگی حمایت از تورهای تئاتری در شهرستان‌ها
کد خبر: 3564569
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
عاقل‌زاده خبر داد:

تدوین دكترین ملی تئاتر دفاع مقدس/ آمادگی حمایت از تورهای تئاتری در شهرستان‌ها

گروه فرهنگی: رئیس انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس كشور از تدوین دكترین تئاتر دفاع مقدس در سطح ملی و در آینده نزدیك خبر داد كه در آن حداقل 180 هنرمند مشاركت داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علیرضا عاقل‌زاده، رئیس انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس كشور عصر دیروز، 30 دی‌ماه در نشست «بررسی کمی و کیفی تئاتر دفاع مقدس» که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برگزار شد، از تدوین دكترین تئاتر دفاع مقدس در سطح ملی و در آینده نزدیك خبر داد و گفت: این دكترین توسط حداقل 180 هنرمند كشور تدوین شده است.
وی،‌ بزرگ‌ترین مشكل كنونی این نوع تئاتر را نبود ساز و كار و برنامه مدون دانست كه بتواند این هنر را نظام‌مند كند، افزود: تا زمانی كه برنامه مدونی برای تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تدوین نشود، نمی‌توانیم تكلیف مخاطب، متولیان و هنرمندان را در این نوع تئاتر مشخص كرد.
عاقل‌زاده اظهار كرد: مسلماً تئاتر انقلاب و دفاع مقدس یكسری مشكلات را دارد به همین دلیل در 8 سند به‌همت 8 گروه تخصصی این نوع هنر به بررسی این مشكلات پرداخته شده است كه نتیجه این سندها نیز در قالب یك سند كلی مطرح می‌شوند.
به گفته رئیس انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس كشور، این سند برای ترسیم چشم‌انداز 20 ساله تئاتر انقلاب و دفاع مقدس مورد استفاده قرار خواهد گرفت كه امیدواریم این سند در دهه فجر امسال رونمایی شود.
عاقل‌زاده با اشاره به راه‌اندازی اندیشكده‌ انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در كشور، گفت: این اندیشكده بدین خاطر شکل گرفته که بتواند اشراف به مسائل را در اختیار هنرمندان هنرهای نمایشی کشور قرار دهد.
وی همچنین به مشكلات هنرمندان تئاتر دفاع مقدس و انقلاب در سطح شهرستان‌ها اشاره و آن را یكی از اركان مهم این سند عنوان كرد و ادامه داد: تكیه بر عدم مهاجرت هنرمندان تئاتر شهرستان‌ها از جمله مسائلی است كه در این سند به آن توجه شده است.
رئیس انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس كشور در پایان گفت:‌ علاوه بر این‌ها انجمن تئاتر انقلاب این آمادگی را دارد در صورت تولید آثار مناسب تورهای تئاتری را در شهرستان‌ها مورد حمایت قرار دهد.
captcha