شعارزدگی در متون؛ از مهم‌ترین مشكلات تئاتر دفاع مقدس
کد خبر: 3564570
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
صادقی اظهار كرد:‌

شعارزدگی در متون؛ از مهم‌ترین مشكلات تئاتر دفاع مقدس

گروه فرهنگی: رئیس انجمن هنرهای نمايشی استان فارس، ضمن برشمردن مشكلات تئاتر دفاع مقدس، یكی از مهم‌ترین این مشكلات را شعارزدگی در متون آن‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، امیر صادقی، رئیس انجمن هنرهای نمايشی استان فارس عصر دیروز، 30 دی‌ماه در نشست «بررسی كمی و كیفی تئاتر دفاع مقدس» كه در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان برگزار شد،‌ یكی از مهم‌ترین مشكلات این نوع تئاتر را شعارزدگی در متون آن‌ها دانست.
وی بر این نكته اعتقاد دارد كه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در طی چند سال اخیر مورد غفلت قرار گرفته‌‌اند و هنرمندان نیز تمایلی برای انجام این نوع كارها ندارند چرا كه هیچ حمایتی از این هنرمندان نمی‌شود.
صادقی، بر لزوم اهمیت توجه به رفع این مشكلات تأكید كرد و یكی از مهم‌ترین راهكارهای حل این معضلات را برگزاری كارگاه‌های نمایشنامه‌نویسی و همچنین آسیب‌شناسی برای تئاتر دفاع مقدس دانست.
رئیس انجمن هنرهای نمايشی فارس، موازی‌كاری در میان نهادهای متولی فرهنگ را از دیگر مشكلات این هنر دانست و گفت:‌ نهادهای مردمی می‌توانند برای رفع مشكلات این بخش ورود كنند البته متأسفانه كسی به فكر منافع تئاتر و هنر نیست.
وی با بیان اینكه یكی دیگر از مشكلات تئاتر عدم اتحاد مسئولان است، گفت: اكنون قریب 3 سال است كه جشنواره دفاع مقدس در استان فارس برگزار نشده است و این كمبود احساس می‌شود اما در عین حال به‌صورت موردی یكسری تئاترهای دفاع مقدس در این مدت برپا شده است.
احمد مؤمنی، مسئول انجمن تئاتر بسیج هنرمندان فارس نیز در این نشست یكی از مهم‌ترین نقایص تئاتر دفاع مقدس را ضعف و در حد انتظار نبودن آنان دانست و گفت: برای رفع این مشكل باید یك سامانه ارتباطی مداوم و مستمر میان هنرمندان و یادگاران دفاع مقدس باشد.
وی با تأكید بر اینكه نقش دفاع مقدس نیازمند تحلیل به روز است،‌ خواستار توجه مسئولان به هنر شد و گفت: حاکمیت نیازمند پشتوانه هنر است، از این رو حمایت از هنر نباید ویترینی باشد زیرا از واجبات حفظ نظام به شمار می‌رود.
captcha