حادثه پلاسکو، عبرتی باشد برای تجهیز دیگر ساختمان‎ها/ تشریح دستاوردها و برکات انقلاب
کد خبر: 3564574
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
خطیب جمعه تهران:

حادثه پلاسکو، عبرتی باشد برای تجهیز دیگر ساختمان‎ها/ تشریح دستاوردها و برکات انقلاب

گروه سیاسی: حجت‎الاسلام والسملمین کاظم صدیقی با تسلیت حادثه دردناک فروریختن ساختمان پلاسکو تصریح کرد: این حادثه هشدار و عبرتی برای مسئولان بود که به فکر بیافتند و راه‌هایی برای پیشگیری و تجهیز ساختمان‎ها بیابند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امروز، اول بهمن ماه، در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو گفت: حادثه غمبار خیابان جمهوری اسلامی را تسلیت می گویم.
خطیب جمعه تهران افزود: برادران آتشنشانی همیشه با آتش و آب درگیر هستند و در این جریانات و حوادث همیشه جانشان در خطر است که در این حادثه نیز تعدادی از اینها زیر ‌آوارها مانده و اطلاعی از آنها نیست.
وی تصریح کرد: این حادثه هشدار و عبرتی برای مسئولان بود که به فکر بیفتند و راه هایی برای پیشگیری و تجهیز ساختمان ها بیابند؛ ما هم دشمن بیرونی داریم که باید نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی با چشم های بیدار آنها را رصد کنند و هم باید مراقب خطرات داخلی و بحران ها و سیل و زلزله باشند بنابراین باید در هر صحنه ای به هوش و آماده باشند و در هر میدانی سلاح لازم را در اختیار بگیرند تا خطر را دفع کنند.
صدیقی با اشاره به فرارسیدن ماه بهمن و در پیش رو بودن ایام الله دهه فجر، به برخی دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در این ایام قدرت ایمان و معنویت و ولایت دیده شد؛ با نصرت الهی توانستیم رژیم مرتجع مجهز ژاندارم غرب را که همه امکانات امنیتی را داشت و متکی به قدرت های بزرگ بود، کنار بزنیم.
وی ادامه داد: در آن ایام باوری پیش آمده بود مبنی بر اینکه هیچ کشوری بدون اتکا به یکی از دو قطب شرق و غرب نمی تواند حیات و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی داشته باشد اما انقلاب اسلامی راه نوی را عرضه کرد و این دو قطبی بودن را از میان برداشت.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب در خیلی جاها ویرانگر و مخرب بوده است، گفت: انقلاب اسلامی توانست بر سر این وایرانه بنای عظیم و مستحکم و پناهگاه امن درست کند که تا آن موقع چنین حالتی اتفاق نیفتاده بود؛ هم شاه بیرون شد هم سلطنت ریشه کن شد و هم وابستگی از بین رفت و نظامی شکل گرفت که رنگی از جنس مردمی دارد.
وی افزود: نظامی متکی به مبانی نورانی دین اسلام ناب مکتب اسلام را بنا کردند و این بنای استوار را به عنوان الگوی جدید حکومتی در عصر فضا و عصر اتم مطرح کرد و به جهانیان امید داد که این مکتب های فرسوده و بی ریشه شرق و غرب در حال فروپاشی است که منشأش تولد نظام جدیدی بر مبنای نورانیت اسلام به سمت تمدن اسلامی و انسان ساز بود.
صدیقی با اشاره به حفظ اعتماد مردم به انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشته اظهار کرد: در انقلاب ها معمولا در مدت زمان کوتاهی مردم کنار می کشند و بانیان انقلاب منزوی می شوند و گروه ها، شعارها، آرمان ها و ایده های جدید مطرح می شود اما این انقلاب با امامت و ولایت فقیه تشکیل شد و هر چند طی سال های گذشته مسئولان مختلف با فراز و نشیب هایی افراط و تفریط کردند اما این مردم با حضور و صلابت خود هر ساله در انتخابات شرکت می کنند و در راهپیمایی های روز قدس و 22 بهمن اعلام همبستگی و وابستگی خود را به نظام اسلامی و ولایت فقیه بالنده، توفنده و پرخروش و مستحکم اعلام می کنند و این حرکت ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اعدام سه جوان شیعه بحرینی از سوی آل خلیفه گفت: رژیم پلید خونخوار ضعیف وابسته بحرین مشروعیتش را از وقتی از دست داد که ملت برای اینکه می خواهد رأ‌یش نافذ باشد قیام کرد اما آل خلیفه این اجازه را به مردم نداد.
خطیب جمعه تهران با اشاره به شکنجه و کشتار مردم بحرین خطاب به آل خلیفه گفت: این خون ها عمر حکومتتان را کوتاه می کند و مردم انقلابی و متکی به خدا همانطور که از استقامت ایران الگو گرفتند، شما، دولت سلطنتی غیر قانونی را بیرون خواهد کرد.
وی همچنین رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و اظهار کرد: تشییع جنازه ای که مردم از این روحانی و عالم سفر کرده به عمل آوردند شبیه بصیرتی بود که در 9 دی مردم از خود نشان دادند؛ در این مراسم عده ای دندان تیز کرده بودند که سواستفاده کنند و حرکت جریانی داشته باشند اما حضور به موقع مردم به هیچ کسی مجال شیطنت و فتنه را نداد و نتواسنتند شخصیت آیت الله هاشمی را مصادره کنند.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه این مراسم هم احیای آقای هاشمی و هم عزت و سرافرازی نظام بود، گفت: این مراسم حمایت از ولایت بود و قدردانی از زحماتی که ایشان در دوران دفاع مقدس و مجاهدت های این عزیز داشتند، بود.
صدیقی همچنین ادامه داد: پیام فوق العاده مقام معظم رهبری کامل بود و هیچ حقی در مورد شخصیت آقای هاشمی ضایع نشد؛ رسانه ملی نیز همچون گذشته نقش داشت و انصافاً متانت خانواده آقای هاشمی هیچ مجالی را به مخالفان و دشمنان نداد و دریای ملت را همراهی کردند و زیر پرچم ولایت حرکت کردند.
وی با اشاره به فرارسیدن اولین سالگرد برجام گفت: برخی همچنان شعار می دهند اما واقعیت را همه مردم می دانند که برجام به پرونده سیاه و ننگین امریکا یک برگ تاریک دیگر افزود؛ کسانی که آمریکا را بزک می کردند و با دلگرمی به سراغش می رفتند و وعده دادده بودند که مشکلات با برجام حل می شود اما امروز مشکلات در حوزه های مختلفی باقی است و تحریم ها نه تنها برداشته نشد بلکه تحریم های جدیدی را به آن اضافه کردند لذا مردم ما حق دارند که همچنان بگویند «مرگ بر امریکا».
اجلاس آستانه موضوع پایانی سخنان خطیب جمعه تهران بود که در این رابطه گفت: امیدواریم که این نشست بتواند در قضیه آتش بس سوریه مؤثر باشد و شیعیان مظلوم دو شهر سوریه را که در محاصره قرار دارند، نجات دهند.
وی همچنین اظهار کرد: صولت آمریکا به هم ریخته و قدرتش رو به افول است و این نشست بدون آمریکا که خود را کدخدای جهان می دانست برگزار خواهد شد که نشان می دهد این انقلاب رو به صلابت و تعمیق و استحکام بیشتر است و استکبار رو به افول و ضعف است.
بنابراین گزارش حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه اول نماز جمعه ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا و با اشاره به آیه 49 سوره کهف گفت: بر اساس این آیه بندگان در دادگاه عدل الهی آماده می شوند تا پرونده شان بررسی شود؛ کسانی که پرونده ای پر از گناه و ظلم دارند داد و فریادشان بلند می شود.
امام جمعه موقت تهران افزود: بر حسب تحلیلی که علامه طباطبایی ارائه کردند، خداوند در روز قیامت سه پرونده به رخ اهل محشر می کشد؛ یک پرونده مربوط به کل بندگان است؛ دوم اینکه هر امتی پرونده ای دارد و کتاب سوم برای اشخاص است بنابراین افراد برای بررسی پرونده های شخصی خود تک تک به پای حساب دعوت می شوند.
وی اظهار کرد: هر کسی نامه عملش را می بیند و همه چیز در آن نوشته شده است و نتیجه اش را در برابر خود می بینند.
captcha