اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در شانزدهمین دوره آغاز شد
کد خبر: 3564584
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در شانزدهمین دوره آغاز شد

گروه دانشگاه: رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آغاز اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در شانزدهمین دوره خبر داد و گفت: آغازعملیات شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات، دیروز جمعه اول بهمن ماه سال ۹۵ از استان فارس بود و تا اردیبهشت ماه ۹۶، اعزام‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی لبیک، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آغاز اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در شانزدهمین دوره خبر داد و گفت: آغازعملیات شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات، دیروز جمعه اول بهمن ماه سال ۹۵ از استان فارس بود و تا اردیبهشت ماه ۹۶، اعزام‌ها ادامه دارد.
وی در خصوص تعداد دانشگاهیانی که در این دوره به عتبات اعزام می‌شوند، گفت: بیش از ۸۲ هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در این دوره متقاضی تشرف به عتبات بودند که از آن میان بیش از ۱۶ هزار دانشگاهی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
فقیهی گفت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با همکاری بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا در عراق، برای حضور دانشگاهیان در عتبات برنامه هاي فرهنگی گسترده‌ای را پيش‌بينی كرده است كه از زمان ورود دانشگاهیان به عراق اين برنامه‌ها آغاز خواهد شد.
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: قبل از اعزام به زائرین دانشگاهی یک بسته فرهنگی داده خواهد شد که در شهر نجف اشرف و کربلای معلی از این بسته فرهنگی سوالاتی در قالب مسابقه طرح و اجرا می‌گردد.
وی ادامه داد: همایش احلی من‌العسل و حرشناسی در کربلا و در نجف بازدید از بیت امام (ره)، کتابخانه علامه امینی، زیارت مقام صافی صفا، نجف‌شناسی و بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی آن را برای زائرین دانشگاهی اعزامی به عتبات خواهیم داشت.
فقیهی گفت: پروازهای هوايی بخشی به مقصد نجف و بخشی بغداد خواهد بود كه پروازهای بغداد ابتدا به كاظمين، كربلا و بعد به نجف اعزام می‌شوند و پروازهای نجف، ابتدا نجف، كربلا و سپس به كاظمين مشرف می‌شوند. گروه‌های زمينی هم ابتدا به نجف اشرف و سپس كربلای معلی و بعد هم به كاظمين اعزام می‌شوند. 
وي افزود: در اين دوره برای تمامی زائران عتبات دانشگاهیان وام يك و یک و نیم ميليون تومانی بانک ملت را در نظر گرفته‌ايم كه قرض‌الحسنه و کارمزد آن ۴ درصد است.
captcha