درخواست مفتی استرالیا برای حمایت از اقلیت‌های دینی
کد خبر: 3564588
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

درخواست مفتی استرالیا برای حمایت از اقلیت‌های دینی

گروه بین‌الملل: «ابراهیم ابو محمد»، مفتی اعظم استرالیا بر ضرورت حمایت از اقلیت‌های دینی این کشور به موجب بند 18 قانون «مبارزه با تبعیض‌نژادی» در استرالیا تأکید کرد.

درخواست مفتی استرالیا برای حمایت از اقلیت‌های دینی این کشور
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری اینا، در پی تصمیم «مالکوم ترنبول»،  نخست وزیر استرالیا برای اصلاح قانون «مبارزه با تبعیض‌نژادی»، «ابراهیم ابو محمد»، مفتی اعظم استرالیا در واکنش به این اقدام گفت: «این قانون به جای این که در صدد تضعیف آن باشیم، باید با هدف حمایت از اقلیت‌های دینی استرالیا آن را تقویت کنیم و سخت‌گیری‌های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد».
وی افزود: هرگونه کاهش در لحن این قانون، اقلیت‌های دینی به‌ویژه مسلمانان را در معرض گفتمان نفرت وتوهین و تبعیض قرار می‌دهد.
مفتی اعظم استرالیا تصریح کرد: دولت استرالیا بهتر است به جای اصلاح قانون مبارزه با تبعیض‌نژادی، «قانون منع توهین به ادیان» را با هدف حمایت از مسلمانان و پیروان سایر ادیان که موافق با ماده 20 معاهده بین‌المللی حمایت از حقوق مدنی و سیاسی است را در این قانون درج کند.
این در حالی است که تصمیم مالکوم ترنبول برای اصلاح قانون مبارزه با تبعیض‌نژادی، با واکنش اعتراض‌آمیز حقو‌ق‌دانان و اقلیت‌های دینی، نمایندگان محافظه‌کار پارلمان و یکی از سناتورهای لیبرال مواجه شده، زیر آنان بر این باورند که اصلاح این قانون با هدف تضعیف آن صورت می‌گیرد و این اصلاح به معنای تدوین «قانون ملی توهین به ادیان» در استرالیا است.
یادآور می‌شود، بند 18 قانون مبارزه با تبعیض‌نژادی در استرالیا هرگونه توهین، فحاشی و ایجاد ترس و هراس نسبت به افراد دیگر بر براساس رنگ، نژاد و قومیت را منع می‌کند.
captcha