فجر فاطمی رنگ فاطمی خود را حفظ کند/جشنواره ها قبل از 20 بهمن برگزار شود
کد خبر: 3564593
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
آیت‌الله علم‌الهدی:

فجر فاطمی رنگ فاطمی خود را حفظ کند/جشنواره ها قبل از 20 بهمن برگزار شود

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه مشهد گفت: متولیان دهه فجر در کشور و وزارت ارشاد، برنامه‌ها را طوری تنظیم کنند که فجر فاطمی ما، رنگ فاطمی‌اش را از دست ندهد و جشنواره‌هایی هم که بناست برگزار شود، حتماً قبل از 20 بهمن باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان، آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز اول بهمن ماه در خطبه های نماز جمعه‌ در حرم رضوی، با اشاره به حادثه روز گذشته در مجتمع پلاسکو تهران، اظهار کرد: در حادثه دل‌خراشی که روز گذشته در قلب این کشور رخ داد، بیش از 600 واحد اقتصادی در آتش سوخت و با خاک یکسان شد، انسان‌ها فاقد تمام سرمایه و هستی شدند و در کنار آن، تعدادی از عزیزان ایثارگر ما در نهاد فداکارانه آتش‌نشانی به شهادت رسیدند و عده ای هم مصدوم شدند، با کمال تأسف این حادثه را به شما ملت فداکار ایران تسلیت عرض می‌کنم.
اول بهمن، سالروز تبدیل نهضت مبارزه با نظام ستم‌شاهی به مبارزه با استکبار جهانی
وی در ادامه به بیان اهمیت روز اول بهمن‌ماه در تاریخ مبارزاتی نهضت انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امروز، روز اول ماه بهمن است، بهمن ظرف زمانی پر برکت برای این ملت، انقلاب و برای این نظام است؛ روز اول بهمن در 52 سال قبل، روز انعطاف مبارزه با نظام ستم‌شاهی به مبارزه با استکبار جهانی است، یعنی از ابتدای نهضت امام، ظاهر مبارزه، مبارزه با یک رژیم نابکارانه سفاک ستم‌شاهی بود اما در روز اول بهمن سال 1343، این مبارزه به رویارویی صریح و شفاف و تقابل با استکبار جهانی مبدل شد.
وی تصریح کرد: در طی این 52 سال، چه روزهای قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب مقدس اسلامی، استکبارستیزی در ملت ما همچنان ادامه داشته است و ملت قهرمان ما در مبارزه صریح با آمریکا در این 52 سال، لحظه‌ای توقف و تنازل نداشته‌اند.
زبان زور، تنها زبانی است که آمریکا آن را می‌فهمد
در ادامه آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که آمریکا تنها زبان زور را می‌فهمد، ادامه داد: بیش از نیم‌قرن است که ما تجربه استکبارستیزی داریم و در این تجربه به این نتیجه رسیدیم که آمریکا فقط یک‌ زبان دارد و یک‌زبان را هم می‌فهمد و آن زبان قدرت است.
وی افزود: در دوران انقلاب آن روزی که ما در برابر آمریکا قدرت به خرج دادیم، آمریکا نه‌تنها مجبور به عقب‌نشینی بلکه مجبور به پذیرش یک شکست ذلیلانه شد.
وی تصریح کرد: در ماه پر میمنت و پربرکت بهمن، انقلاب مقدس ما به پیروزی رسید و دهه فجر در این ماه است که سالگردش به‌عنوان یک جشن بی‌نظیر در تمام ایام سال برای ما مطرح است، جشنی که ما عنایت پروردگار و لطف پروردگار و امداد غیبی حق را لمس کردیم و ان‌شاءالله امیدوارم امسال هم این جشن باشکوه به‌وسیله شما مردم برگزار شود.
فجر فاطمی رنگ فاطمی خود را حفظ کند
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که فجر فاطمی باید رنگ فاطمی خود را حفظ کند، تصریح کرد: بخشی از دهه فجر مصادف شده با دهه فاطمیه، 22 بهمن شب شهادت جان‌گداز صدیقه اطهر (ع) به روایت 75 روز است، من خواهش می‌کنم از متولیان دهه فجر و وزارت ارشاد که برنامه‌ها را طوری تنظیم کنند که فجر فاطمی ما، رنگ فاطمی‌اش را از دست ندهد و ان‌شاءالله جشنواره‌هایی هم که بناست برگزار شود، زمان این‌ها را حتماً قبل از بیستم بهمن قرار دهند چون بیستم بهمن شروع دهه فاطمیه به روایت 75 روز است.
وی یادآور شد: ولادت باسعادت زینب کبری(ع) در دهه فجر است و بهتر است که عمده جشن‌ها را به آن زمان اختصاص دهیم.
وی تصریح کرد: دهه فجر قبل از هر چیز و جدای از همه برکاتی که برای مردم، ملت، نسل آن روز و نسل آینده ما داشته است، یک تجربه عظیمی است که ثابت می‌کند آمریکا جز زبان زور نمی‌فهمد.
وی اظهار کرد: در دوران انقلاب زمانیکه به فرمان امام، مردم مقاومانه ریختند وسط خیابان و حکومت‌ نظامی را به‌کلی ساقط کردند، این زبان قدرت و زوری بود که مردم ما به آمریکا نشان دادند.
هر زمان مقاومت و ایستادگی کردیم، آمریکا عقب‌نشینی کرد
وی افزود: این زبان قدرت میلیونی مردم را آمریکا فهمید، ژنرال آمریکایی دمش را روی کولش گذاشت، از این مملکت فرار کرد، انقلاب ما هم به پیروزی رسید، آمریکا هم همان‌طوری که امام به‌عنوان یک اصل کلی فرمودند، هیچ غلطی نتوانست بکند.
وی افزود: این حقیقتی است که ما بعد از پیروزی انقلاب هم تجربه کردیم، هرکجا پای مردم به وسط آمده، هرکجا پای مقاومت و ایستادگی مردم بوده، قدرت ملی مردم در مقابل استکبار جهان به رخ کشیده شده و آمریکا مجبور به عقب‌نشینی و تنازل شده است.
علم‌الهدی با بیان اینکه هر جا با زبان مذاکره وارد شدیم، آمریکا با مشت گره‌ کرده جلو آمد، گفت: هروقت ما رفتیم باب مذاکره را باز کنیم، توسعه تعامل بدهیم و بخواهیم با زبان حرف بزنیم، آنجا آمریکا با مشت گره‌ کرده جلوتر آمد و با جنایتگری و خشونت بدتری مقابل ما ایستاد.
وی تصریح کرد: سیاست توسعه تعامل در این کشور نه‌تنها سیاست شکست‌خورده است، بلکه سیاستی است که اگر خدایی نکرده ادامه پیدا کند، ملت را به خاک سیاه خواهد نشاند و نظام و انقلاب را نابود خواهد کرد.
تعامل و مذاکره با استکبار معنا ندارد
وی با بیان اینکه اصلاً جریان تعامل و مذاکره با استکبار معنا ندارد، اظهار کرد: استکبارستیزی یک اصل تغییرناپذیر نظام مقدس اسلامی ما است، از اول توسط امام ما بنیان شد و تا آخر هم باید ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه آمریکا در قصه برجام هم شیطنت کرد و هم بدعهدی، برجام را یک سند واضح و روشن برای بدعهدی و شیطنت آمریکا عنوان کرد و گفت: واقعاً اگر برجام نبود جنگ می‌شد؟ آمریکا موجودی است که اگر بفهمد می‌تواند با ما بجنگد و جنگ به نفع او است، حتی جنگ صبح را به ظهر تأخیر نمی‌اندازد.
وی با اشاره به اینکه برجام تمام شد، نتیجه‌اش فقط این شد که ما یک سند بدعهدی و شیطنت از آمریکا به دست آوردیم، افزود: روز اول به ما گفتند ازدواج جوان‌های ما به این برجام مرتبط است، به این مذاکره مرتبط است، حتی آب خوردن ما هم به این مربوط است، نه آبمان فراوانی بیشتری پیدا کرد، نه جوانانمان ازدواج کردند.
وی در ادامه خطاب به مسئولان نظام گفت: مسئولان عزیز ما یک خط قرمز روی سیاست توسعه تعامل بکشند، این توسعه تعامل برخلاف اصل استکبارستیزی این انقلاب است که امام تأکید فرموده است و جریان اجتماعی توسعه تعامل مردم ما را به خاک سیاه می‌نشاند.
جریانی برنامه‌ریزی کنید که تودهنی محکمی به آمریکا بخورد
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به لزوم پاسخ متناسب و محکم به بدعهدی و شیطنت آمریکا، تأکید کرد: الآن بیاییم جریانی را برنامه‌ریزی کنیم برای برگشت به دوران گذشته که تودهنی محکم به آمریکا بخورد و دیگر آن‌ها بدانند این‌طور نیست که بخواهند یک روزی سر ما را کلاه بگذارند، بعد هم به ریش ما بخندند و بعد با زور با ما حرف بزنند، این برای مردمی که این‌همه شهید دادند و می‌دهند، قابل‌تحمل نیست.
captcha