قرآن بخاطر خود قرآن خوانده شود
کد خبر: 3564651
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
بی‌غمی اظهار کرد:

قرآن بخاطر خود قرآن خوانده شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآنی حضرت بقیه الله(عج) با توصیه‌ای به همگان مردم اظهار کرد: قرآن را برای خود قرآن بخوانند و اخلاص در کار خود داشته باشند.

داود بی غمی، مدیر مؤسسه قرآنی حضرت بقیه الله(عج) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: کمبود مالی و همچنین کمبود مربی برای آموزش از مشکلات رو در روی ما ادامه کار در این مؤسسه می‌باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 140 نفر قرآن آموز مشغول آموزش در این مؤسسه هستند، گفت: از این تعداد 120 نفر را آقایان و 20 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.
بی غمی، حفظ، قرائت، مفاهیم و ترتیل را از جمله دوره‌هایی اعلام کرد که در مؤسسه  قرآنی حضرت بقیه الله(عج) آموش داده می‌شوند.
مدیر مؤسسه قرآنی حضرت بقیه الله(عج)، ادامه داد: خواندن قرآن  از بزرگ‌ترین عبادات و از جمله اسباب و وسایلی است که موجب دخول در بهشت می‌شود.
وی افزد: از عوامل مهجوريت قرآن می‌توان به كنار گذاشتن اهل بيت(ع) از صحنه اجتماع، پيروی مردم از هواهای نفسانی و وسوسه‌های شيطانی، عدم توجه مردم به نقش سازنده قرآن در زندگی و گسترش خرافات در جامعه اشاره كرد.
بی غمی از مصادیق مهجوریت قرآن گفت و ادامه داد: نخواندن قرآن، ترجيح غير قرآن برقرآن، تدبّر و انديشه نكردن در قرآن و از همه مهم‌تر عمل نكردن به قرآن از مصاديق مهجوريت قرآن است.
مدیر موسسه قرآنی حضرت بقیه الله(عج) با توصیه‌ای به همگان یادآور شد: قرآن را برای خود قرآن بخوانند و اخلاص در کار خود داشته باشند.
بی غمی با اشاره به نقش نا آگاهی انسان در پیروی از قرآن گفت: هر قدر انسان نسبت به عظمت و منزلت قرآن و نقش آن در زندگی خويش جاهل باشد، به همان ميزان شوق و ذوق او در اطاعت از آن كمتر خواهد شد؛ وقتی انسان نداند كه اين كتاب چه فايده و بركاتی برای او دارد، به يقين رغبتی در توجه و پيروی از آن نشان نمی‌دهد.

captcha