برپایی ایستگاه ختم قرآن و صلوات به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در نهاوند
کد خبر: 3564660
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

برپایی ایستگاه ختم قرآن و صلوات به مناسبت ایام‌الله دهه فجر در نهاوند

گروه فرهنگی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند عنوان کرد: برپایی ایستگاه ختم قرآن و صلوات در مرکز شهر به مناسبت دهه فجر جهت شادی روح شهدا و امام خمینی(ره) از برنامه های جشن انقلاب است.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین موسی محبی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به 38مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ذکر برخی ویژگی‌های ممتاز این انقلاب خالی از لطف نیست.
وی افزود: انقلاب‌های بسیاری در جهان روی داده است اما ویژگی‌هایی چون اسلامی و مردمی بودن و تأثیرات مهم حضرت امام خمینی(ره) به عنوان شخصیت بزرگ دینی و مذهبی که در رأس انقلاب قرار داشت، باعث شده که این انقلاب جایگاه ویژه‌ای در تاریخ جهان داشته باشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند اضافه کرد: روحانیون با مدیریت، جهت دهی و ساماندهی نیرو‌های انقلابی نقشی بی بدیل در پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی داشته‌اند بنابراین هیچگاه نمی‌توان نقش مهم آنها را در این پیروزی تاریخی از اذهان عموم مردم پاک کرد.
محبی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بین کمیته‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، برنامه‌های مختلفی در دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد که از این میان می‌توان به برگزاری «جشنواره قرآنی کودک و نوجوان» اشاره کرد که این جشنواره در 5 رشته حفظ، قرائت، ترتیل، نقاشی و خوشنویسی تنظیم و طراحی شده است که تا کنون 400 نفر در این جشنواره ثبت نام کرده و پیش بینی می‌شود به هزار و 500 تن نیز برسد.
وی گفت: این جشنواره در 18 بهمن ماه همراه با برنامه محفل انسی با قرآن کریم با حضور قاری برجسته استانی در مسجد سید‌الشهدا(ع) نهاوند برگزار خواهد شد، علاوه بر آن در 4 مرکز روستایی نهاوند نیز جشن انقلاب و محفل انسی با قرآن کریم جهت شادی روح امام (ره) و شهدای انقلاب با حضور قاریان ممتاز شهرستانی برگزار خواهد شد.
محبی بیان کرد: همچنین برگزاری برنامه های 38مین سالگرد دهه فجر در 70 نقطه دیگر شهرستان با حضور روحانیون و حضور گسترده و باشکوه هیئت‌های مذهبی، قرآنی و تشکل‌های دینی در جشن پیروزی انقلاب و اعزام 80 مبلغ و مبلغه به مناطق محروم شهرستان از برنامه‌های دیگر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند در ایام‌الله دهه فجر است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند عنوان کرد: برپایی ایستگاه ختم قرآن و صلوات در مرکز شهر به مناسبت دهه فجر جهت شادی روح شهدا و امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های جشن انقلاب است که مردم جهت شرکت در این امر خداپسندانه می‌توانند به صورت حضوری در آن مکان ثبت نام کنند.
captcha