رعایت تقوا؛ مسیر رسیدن به سعادت واقعی
کد خبر: 3564674
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
آیت‌الله خاتمی عنوان کرد:

رعایت تقوا؛ مسیر رسیدن به سعادت واقعی

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: با رعایت تقوای الهی فرد متقی نه تنها از آتش جهنم دور می‌شود، بلکه مورد لطف و رحمت الهی قرار می‌گیرد و این به معنای سعادت واقعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر دیروز جمعه اول بهمن‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: تقوای الهی یعنی دوری از گناه و انسان مومن نه تنها گناه نمی‌کند، بلکه نمود تقوا در عمل و رفتار او قابل مشاهده است و با رعایت تقوای الهی فرد متقی نه تنها از آتش جهنم دور می‌شود، بلکه مورد لطف و رحمت الهی قرار می‌گیرد و این به معنای سعادت واقعی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه سعادت نهایی و واقعی که خدای متعال در قرآن‌کریم نیز به آن تاکید دارد، کسب رحمت الهی از طریق رعایت تقوای الهی است، تصریح کرد: .عده‌ای سعادت را در زندگی دنیوی می‌دانند در حالی که سعادت واقعی و فوز عظیم در کسب رضای الهی است.

آیت‌الله خاتمی با گرامی‌داشت فرا رسیدن ایام‌الله دهه‌فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری تکبیر شبانه و راهپیمایی ۲۲ بهمن باید به صورت پررنگ برگزار شود و بدانیم که صدای تکبیر و حضور در عرصه راهپیمایی متعلق به شخص و جناح خاصی نیست و اصل جشن‌های انقلاب مردمی است.

خطیب نمازجمعه زنجان با تاکید بر اینکه باید در برابر نقشه‌های دشمن حواس خود را جمع کنیم زیرا دشمنی دشمن در زمینه خاک، آب، زمین و ملک نیست بلکه دعوای اعتقاد و ایمان است ، گفت: دشمن با بهانه‌های مختلف در برابر ایران اسلامی ایستاده و تا زمانی که ما بر سر اعتقادات و ایمان خود باشیم و دشمن خوی امپریالیستی خود را داشته باشد، از هیچ دشمنی علیه ملت ایران فروگذار نکرده و هرروز با یک بهانه جدید دشمنی خود را بیان خواهد کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سالروز ترور حسنعلی منصور توسط شهید بخارایی گفت: در سال 1342 حسنعلی منصور یکی از مهرههای مشخص، به عنوان نخست وزیر انتخاب شد که قانون مصونیت مستشاران خارجی در ایران را به تصویب رساند و در ۴ بهمن سال ۵۷ سالروز اشغال نظامی فرودگاه مهرآباد برای جلوگیری از آمدن امام خمینی به کشور است ولی با اعتراض مردم و تحصن علمای سراسر کشور در دانشگاه تهران، در نهایت بختیار مجبور به لغو این ممنوعیت شد.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به اینکه در ششم بهمن سال 1360 دشمن علاوه بر تحمیل جنگ در دو جبهه غرب و جنوب به دنبال ایجاد جبهه سوم درصدد تضعیف قدرت ایران بود که شهر آمل انتخاب شد ولی با حضور مردم انقلابی آمل و تقدیم 40 شهید در عرض کمتر از 24 ساعت این توطئه خنثی شد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اتفاق ناخوشایند ساختمان پلاسکو و با آرزوی سلامتی مصدومان و نجات افرادی که هنوز زیر آوار هستند، گفت: پلاسکو اولین ساختمان بلند ایران بود ولی بی‌توجهی به ایمنی و تذکراتی که در این زمینه اخطار داده شده بود، این اتفاق ناخوشایند را رقم زد.

captcha