اعتماد به آمریکا، اعتماد به گرگ است
کد خبر: 3564680
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

اعتماد به آمریکا، اعتماد به گرگ است

گروه اجتماعی: امام‌جمعه قزوین گفت: آمریکا مانند یک گرگ است که ما همواره از آن خیانت دیده‌ایم بنابراین نمی‌شود به آن اعتماد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیان کرد: تاریخ ما از اسناد خیانت، دروغ، قتل و غارت، اهانت به مردم توسط آمریکا و انگلیس پر است، بنابراین باید بیشتر دقت کنیم اگر مسئولی باعقیده مردم فاصله گرفته و دست دوستی به‌سوی دشمن دراز می‌کند همه موظفیم به او تذکر دهیم تا به رهنمودهای دینی پایبند باشد.
وی در ادامه با اشاره به مظلومیت مردم یمن، افزود: انگلیسی‌ها در جنگ یمن گفتند که عربستان از ما حدود 2 میلیارد و 800 میلیون پوند اسلحه خریداری کرده است، عربستان این سلاح‌ها را برای کودک کشی، کشتن زنان و مردم مظلوم یمن خریداری کرده، انگلیسی‌ها اسم این جنگ را جنگ سودآور گذاشته‌اند که نشان از بی‌حیایی آن‌ها دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها خلبانان خود را مستقیماً برای بمباران به یمن می‌فرستند، این ادبیات و رفتارها از این‌ها وقتی سر می‌زند ما چگونه می‌توانیم به این‌ها اعتماد کنیم، عنوان کرد: اگر ما به این‌ها اعتماد کردیم به گرگ‌ها اعتماد کردیم  بنابراین اگر کسی به گرگ اعتماد کند نشان از ساده‌لوحی اعتماد کننده دارد یا علامت خیانت، نفاق و همدستی با گرگ‌ها علیه منافع ملی و دینی است.
وی با اشاره به اعدام 3 جوان انقلابی بحرینی توسط رژیم آل خلیفه، عنوان کرد: این 3 جوان انقلابی شهادتشان به شهادت شهید بخارایی و دوستانش شباهت دارند، اگر تاریخ ایران را بررسی کنیم خون شهید بخارایی و همراهانش رژیم پهلوی را به شکست و رسوایی می‌کشد و نام آن‌ها ماندگار می‌شود، این 3 شهید هم همین‌طور است و معتقدیم آل خلیفه جز نامی ننگین چیزی باقی نخواهد ماند و جمهوری اسلامی آنجا نیز برپا می‌شود.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو گفت:حادثه ریزش ساختمان پلاسکو در تهران که طی آن عده‌ای از افراد جهادگر مجروح شدند یا دعوت حق را لبیک گفتند، حادثه‌ای هشداردهنده و تأثربرانگیز بود.
وی با بیان اینکه این ساختمان که فروریخت و خسارت‌های مالی و جانی زیادی  به تهران وارد کرد 15 طبقه بود افزود: ساختمان‌های بلندتر از این نیز در تهران وجود دارد که قبل از انقلاب ساخته‌شده است، این حادثه هشداری برای سایر شهرها و تهران است و نیاز به‌پیش بینی و پیشگیری را نشان می‌دهد.
امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: مسئولان بارها هشدار داده بودند که این ساختمان ایمن نیست ولی بااین‌حال شاهد بی‌اعتنایی به هشدارها بودیم، اگر زلزله‌ای اتفاق بیافتد دیگر یک ساختمان نیست باید مقدمات را فراهم کنیم تا از چنین حوادثی جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به اشتغال تأکید کرد: ما آمارهایی درزمینهٔ اشتغال و رشد اقتصادی می‌شنویم که با واقعیت همخوانی نداشته و فاصله بسیاری دارد، در قزوین ما نمی‌گوییم اشتغال ایجاد شود لطفاً کاری کنید که افراد دارای شغل احساس امنیت شغلی کنند.
امام‌جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن دهه فجر عنوان کرد: همه مسئولان باید خود را برای برگزاری دهه مبارک فجر و جشن پیروزی انقلاب آماده کنیم و جشنی باشکوه برگزار کنیم که طی آن ارزش‌های انقلابی را بازخوانی کنیم و خودمان را محک بزنیم که چقدر به انقلاب پایبند هستیم.
captcha