ایثارگری مأموران آتشنشانی در پلاسکو، جای تبریک دارد
کد خبر: 3564685
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

ایثارگری مأموران آتشنشانی در پلاسکو، جای تبریک دارد

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان گفت: در حادثه دردآور حریق در ساختمان پلاسکو، چیزی که بیش از همه تأثیرگذار بود، ایثارگری مأموران آتشنشانی بود؛ این ایثارگری و جان‌فشانی مأموران در راه انجام وظیفه، جای تبریک دارد و مایه افتخار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، اول بهمن‌ماه در مسجد مکی زاهدان، گفت: خداوند متعال، رعایت اعتدال و میانه‌روی در همه زمینه‌ها را سفارش فرموده است، زیرا انسانی که راه اعتدال را در پیش گرفته باشد، گرفتار کفر و ظلم و فساد نمی‌شود.
امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان اظهار کرد: بهشت جای کسانی است که اعتدال دارند. کسانی که از تندروی و افراط و تفریط دوری کردند. کسانی بر صراط مستقیم، حرکت کردند و قدم در راه‌های انحرافی نگذاشتند.
وی با بیان اینکه نافرمانی پروردگار، خروج از مسیر اعتدال است، افزود: انسانی که مرتکب ظلم و گناه و فساد می‌شود، از مسیر اعتدال خارج شده است. گناهان باطنی مانند بخل، تکبر و حب دنیا و گناهان ظاهری مانند دروغ، تهمت و غیبت، همه نتیجه خروج از اعتدال است و قلب انسان را فاسد می‌کند.
مولوی عبدالحمید ادامه داد: وقتی قلب انسان فاسد شد، تمام وجودش تباه می‌شود، در نتیجه می‌بینیم که در ادای نماز، سستی می‌کند، مشروبات الکلی مصرف می‌کند، چشم چرانی می‌کند، به حقوق دیگران احترام نمی‌گذارد؛ همه این‌ها نتیجه خروج از مسیر اعتدال و صراط مستقیم است.
وی در ادامه ضمن تسلیت حادثه حریق در ساختمان پلاسکو، عنوان کرد: این حادثه بسیار دردناک و تکان‌دهنده بود؛ هر مسلمانی با دیدن این صحنه‌ها متأثر می‌شود؛ حادثه‌ای که در آن تعداد زیادی از هموطنان ما در آتش سوختند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: در حادثه دردآور حریق در ساختمان پلاسکو، چیزی که بیش از همه تأثیرگذار بود، ایثارگری مأموران آتشنشانی بود؛ این ایثارگری و جان‌فشانی مأموران در راه انجام وظیفه، جای تبریک دارد و مایه افتخار است.
captcha