اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب آغاز شد
کد خبر: 3564725
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب آغاز شد

گروه بین‌الملل: نخستین اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب، دقایقی پیش با حضور 85 اندیشمند از كشورهای الجزایر، تونس، مصر، مراكش، سوریه، لبنان، عراق، اردن، كویت و عمان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد.

اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب آغاز شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اجلاس گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب، امروز، دوم بهمن‌ماه با حضور ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، مسعود فكری، دبیر علمی همایش، محمد‌مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی و رئیس دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب، مهدی محقق و اندیشمندان کشورهای عربی در حسینیه الزهرا(س) این سازمان افتتاح شد.
در این اجلاس 85 اندیشمند از كشورهای الجزایر، تونس، مصر، مراكش، سوریه،  لبنان، عراق،  اردن، كویت و  عمان حضور دارند كه در شش كمیسیون مختلف شامل: ظرفیت‌های علمی ایران و جهان عرب برای تعامل و گفت‌وگوی‌های فرهنگی، روابط فرهنگی و ادبی ایران و جهان عرب و نقش آن در گفت‌وگوی‌های فرهنگی، گفت‌وگوی‌های فرهنگی ایران و جهان عرب در عرصه اعتدال و عقلانیت، رسانه و نقش آن در گفت‌وگوی‌های فرهنگی ایران و عرب، جایگاه زنان اندیشمند ایران و عرب در گسترش تعامل و گفت‌وگوی‌های فرهنگی و همچنین جوانان ایران و جهان عرب و جایگاه آنان در گفت‌وگوی‌های فرهنگی در دانشگاه‌های شهید بهشتی، فردوسی مشهد، علامه طباطبایی، الزهرا (س)، امام خمینی(ره) قزوین و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار ‌می‌شود.
شش پیش‌نشست نخستین اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب در کشورهای تونس، لبنان، قطر و ایران برگزار شده است.
نخستین اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دوم تا چهارم بهمن ماه در شهرهای تهران، مشهد، قم و قزوین برگزار می‌شود.
بنابر اعلام این خبر، مراسم اختتامیه این اجلاس همگام با برنامه‌های فرهنگی مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، روز دوشنبه، چهارم بهمن‌ماه، در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
سید‌رضا صالحی‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد كافی، رئیس دانشگاه فردوسی از سخنرانان مراسم اختتامیه این اجلاس خواهند بود.
captcha