برگزاری 300 برنامه قرآنی در استان مرکزی
کد خبر: 3564739
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵

برگزاری 300 برنامه قرآنی در استان مرکزی

مسؤول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ۳۰۰ برنامه قرآنی در استان مرکزی برگزار می شود، گفت: برگزاری جشنواره قرآنی ویژه کودک و نوجوان نیز از 12 تا 22 بهمن ماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رسا نوشت: حجت الاسلام محمد رضا شفیعی، مسؤول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان داشت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ۳۰۰ برنامه قرآنی در استان مرکزی برگزار می شود.
برگزاری برنامه های دهه مبارک فجر با محوریت کودکان و نوجوانان
حجت الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۷۰ برنامه قرآنی در استان استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: امسال نیز برنامه های قرآنی در 12 شهرستان استان مرکزی برگزار می شود و همچنین در این ایام بیش از ۳۰ برنامه استانی نیز در نظر گرفته شده است.
مسؤول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در این ایام مبارک جشنواره قرانی کودک و نوجوان در استان مرکزی خواهد شد، گفت: امروز هدف ما حضور گسترده کودکان، نوجوانان و جوانان در برنامه های دهه مبارک فجر است.
حجت الاسلام شفیعی با تاکید بر اینکه برخی از برنامه های دهه مبارک فجر باید با محوریت کودکان و نوجوانان باشد، خاطر نشان کرد: امروز باید با سوق دادن برنامه ها به سمت نسل های جدید انقلاب اسلامی اقدامی کنیم تا این نسل جدید و جوان با ارزش های انقلاب و آرمان های امام راحل، شهدا و رهبری آشنا شوند و بتوانند این بزرگان را الگو و مسیر زندگانی خود قرار دهند.
مسؤول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در رابطه با جشنواره قرانی کودک و نوجوان در ایام الله دهه مبارک فجر، خاطر نشان کرد: در این جشنواره شرکت کنندگان تعدادی از سوه های کوچک قرآن از جزء سی ام را حفظ و با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
حجت الاسلام شفیعی برپایی مجمع اساتید و فعالان قرآنی در امامزاده محمد عابد علیه اسلام اراک، همایش هم ‌افزایی مدیران مؤسسات در امامزاده ۷۲ تن ساروق، طرح قرآن در خانه ویژه جزء ۸ و رونمایی از ۵هزار جلد کتاب در این حوزه و راه‌اندازی ۱۶ خانه قرآنی شهری را از جمله برنامه های این کمیته در ایام الله دهه مبارک فجر دانست.
دهه فجر نماد عزت و مظهر افتخار آفرینی ایران اسلامی
مسؤول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی همچنین برگزاری جشنواره قرآنی کودکان و نوجوان، برپایی ۲۴ محفل قرآنی شهری و روستایی، ۱۲ کارگاه سبک زندگی و دوره بازآموزی معلمان در استان، برپایی ۵۰ کرسی تلاوت، توسعه فعالیت‌های قرآنی در ۱۴ هیأت، رونمایی از بیش از ۱۲ هزار جلد قرآن با کمک خیرین و صنایع و تجلیل از رتبه آوران اداره‌کل تبلیغات را از دیگر برنامه‌های دهه فجرامسال عنوان کرد.
حجت الاسلام شفیعی در ادامه با بیان اینکه دهه فجر نماد عزت و مظهر افتخار آفرینی ایران اسلامی است، خاطر نشان کرد: ایام الله دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می‌شود که طی آن  امام خمینی(ره) بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران اسلامی وارد و در نهایت با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی،  سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد و  انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

captcha