«سلفه»؛ اثری ضدجنگ/‌وقتی اندیشه متعالی در سایه جنگ تباه می‌شود
کد خبر: 3564755
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
نمایش‌های روز دوم «تئاتر فجر»؛

«سلفه»؛ اثری ضدجنگ/‌وقتی اندیشه متعالی در سایه جنگ تباه می‌شود

گروه هنر: اجراهای دومین روز از جشنواره «تئاتر فجر» در حالی عصر امروز در دو بخش اصلی و «بعلاوه فجر» پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین آنها نمایش «سلفه» از کشور عراق در تالار هنر و در دو بخش میهمان و بین‌الملل اجرا خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اجرای نمایش‌های سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» در حالی عصر امروز، دومین روز خود را تجربه خواهد کرد که تا حدود زیادی این رویداد از شوک حادثه فروریختن ساختمان پلاسکو خارج شده است؛ موضوعی که روز گذشته هم اختتامیه جشنواره «موسیقی فجر» را تحت‌الشعاع خود قرار داد و هم تا حدود اجراهای روز نخست جشنواره «تئاتر فجر» را متأثر کرد.

سالن‌های چهارسو، سایه و قشقایی مجموعه تئاتر شهر امروز و در دومین روز از جشنواره «تئاتر فجر» به ترتیب میزبان نمایش‌های «قاقمان» از قزوین، «جزیره» از کرج و «پنجگانه خون و خور و ملمداس» از بندرعباس خواهند بود و تماشاخانه سنگلج نیز برای دومین روز پیاپی «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» را به روایت بهرام بیضایی و کارگردانی افشین زمانی مرور می‌کند.

«دوازده» در تالار مولوی به اجرا درخواهد آمد و تالار حافظ میزبان نمایش «مستأجر» خواهد بود و در دو سالن تماشاخانه ایرانشهر نمایش«حادثه در ویشی» و «جاودانگی» به اجرا درخواهند آمد و در تالار استاد انتظامی نیز علاقه‌مندان شاهد اجرای نمایش «خواب زمستانی» خواهند بود.

اما در مهم‌ترین رویداد تئاتری دومین روز جشنواره «تئاتر فجر»، نمایش «سلفه» به کارگردانی عامر ابوالهیل از کشور عراق در دو سئانس 17 و 19 در  تالار هنر به اجرا درخواهد آمد؛ «سلفه» بیانگر کشمکش‌های درونی و آشفتگی‌هایی است که تحت تأثیر جنگ در انسان‌ها به وجود می‌آید. جنگ اهداف و افکار انسان‌ها را نابود می‌کند و در این نمایش انسان‌ها را در چهار حالت شادی، غم، ملالت و ترس به تماشا خواهید نشست.

این در شرایطی است که 10 سالن بخش «بعلاوه فجر» سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» نیز از آثار متنوع تئاتر نیز طبق جدول برنامه‌ها میزبانی خواهند کرد.

یادآور می‌شود، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» تا 12 بهمن به دبیری سعید اسدی به کار خود ادامه خواهد داد.

captcha