نجات جان یک اعدامی به برکت حفظ قرآن در مریوان
کد خبر: 3564812
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

نجات جان یک اعدامی به برکت حفظ قرآن در مریوان

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان مریوان گفت: حکم اعدام یکی از شهروندان زندانی در مریوان به برکت حفظ قرآن کریم و کارآفرینی موفق، به حبس ابد تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ایسنا نوشت: گلچین خوش سپهر در این باره اظهار کرد: یکی از شهروندان مریوانی که چند سال پیش به دلیل حمل مواد مخدر دستگیر و محکوم به اعدام شده بود به دلیل تلاش او در زندان برای حفظ کل قرآن و حسن اخلاق در زندان و همچنین تبدیل به کارآفرین موفق با پیگیری‌های مقام های قضایی و زندان حکم اعدام وی به تعویق و به حبس ابد تبدیل شد.
وی افزود: این شهروند مریوانی که به جرم حمل مواد مخدر زندانی شده بود، الان کارآفرین موفق شده و کل قرآن را ختم کرده است که با ترک مواد مخدر تبدیل به مربی قرآن در داخل زندان نیز شد.
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان مریوان بیان کرد: پس از سپری شدن چهار سال زندان، در ماه ربیع الاول بخشش حکم اعدام وی مورد موافقت قرار گرفت و محکومیت اعدام او لغو شد.
وی اعلام کرد: در پی اصلاح شهروند مریوانی در زندان مستندی از این اقدام تحت عنوان «مستند گزارشی ئاواته کان به دی هاتن» جهت ارسال به جشنواره هنری طلوع که در شیراز بر مبنای طرح اصلاحی تربیتی هر سال انجام می‌شود در تاریخ ۱۲تا ۱۴ بهمن ارائه و پذیرفته شده است.
خوش سپهر با اشاره به اینکه این اولین گزارش مستندی است که در استان کردستان به این فستیوال کشوری راه پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: این فرد که حکمش اعدام بود، در ماه میلاد رسول اکرم(ص) شامل عفو مقام معظم رهبری شد.



captcha