زندان‌ها برای بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه تلاش می‌کنند
کد خبر: 3564817
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

زندان‌ها برای بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه تلاش می‌کنند

گروه جامعه: مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: زندان یک پدیده اجتماعی و ضرورت جامعه است و در سازمان زندان‌ها همه تلاش‌های برای حفظ امنیت و اصلاح و تربیت مددجویان است تا در نهایت بازگشت سعادتمندانه‌ای به جامعه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، رضا ذوالفعلی نژاد، مدیرکل زندان‌های استان یزد در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان اظهار کرد: در سایه تعامل و استفاده از توان یکدیگر می توانیم در راستای کاهش آسیب ها و ارائه خدمات بهتر به مددجویان قدم های مثبتی برداریم.
ذوالفعلی نژاد افزود: زندان یک پدیده اجتماعی و ضرورت جامعه است و هدف قانونگذار جلوگیری از تکرار و ادامه جرم است.
وی با اشاره به خدمات مشترک سازمان زندان ها و بهزیستی گفت: در سازمان زندان ها همه تلاش ها برای حفظ امنیت و اصلاح و تربیت مددجویان است تا در نهایت بازگشت سعادتمندانه ای به جامعه داشته باشند.
مدیرکل زندان های استان تاکید کرد: بسیاری از خانواده زندانیان در کنار سرپرست خانوار خود، متوجه آسیب های زیادی در جامعه هستند که باید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، با کمک سایر دستگاه ها، چترهای حمایتی خود را بیشتر در اختیار چنین افرادی قرار دهیم.
زندان‌ها برای بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه تلاش می‌کنند
ذوالفعلی نژاد ادامه داد: در بسیاری از مواقع عدم پذیرش زندانی توسط جامعه، باعث می شود تا فرد دوباره به سمت جرم گرایش پیدا کند.
وی افزود: ارائه خدمات مشاوره درمانی، حمایت از خانواده زندانیان، کمک به زندانیان معلول، ارائه خدمات رایگان مشاوره ای به خانواده زندانیان از طریق مراکز مشاوره در سطح شهر، می تواند از جمله حمایت های بهزیستی از مجموعه زندان های استان باشد.
مدیرکل زندان های استان در ادامه افزود: معرفی مشاور به زندان برای ارائه خدمات مشاوره ای در زندان و حمایت و توانبخشی زندانیان بی سرپرست و بدسرپرست، حمایت مادی و معنوی از مددجویان زنان و استقرار اورژانس اجتماعی در درب ورودی زندان به منظور ارائه آموزش های لازم به خانواده مددجویان نیز اقدامات موثری است انتظار می رود با نگاه مثبت مدیرکل محترم و مجموعه بهزیستی استان، صورت پذیرد.
وی عنوان کرد: قطعا با تعامل و استفاده از توان یکدیگر می توانیم در راستای کاهش آسیب ها و ارائه خدمات بهتر به مددجویان قدم های مثبتی برداریم.
جلیل عفتی، مدیرکل بهزیستی استان یزد نیز در این دیدار گفت: ما در سازمان بهزیستی نگران سلامت جامعه هستیم و اختلالاتی است که آسیب آن گریبان جامعه و دستگاه های مختلف اجرایی استان را می گیرد، لذا باید با داشتن تصویری مناسب از این اتفاقات، راهکارهای مناسبی اتخاذ شود و تصمیم اساسی برای رفع مشکلات بگیریم.
عفتی با اشاره به آمار مددجویان مبتلا به اعتیاد گفت: اعتیاد، یک نوع بیماری اجتماعی است که هر فرد متناسب با روحیات خودش باید تحت درمان قرار بگیرد و راهکارهایی استفاده شود که به درمان ختم شود.
وی افزود: بیشترین همکاری بهزیستی با اداره کل زندان ها می تواند در حوزه خدمات رسانی به خانواده زندانیان اتفاق بیافتد که تحقق این مهم نیازمند بررسی دقیق نوع همکاری و انعقاد تفاهم نامه است.
منبع: روابط عمومی اداره کل زندان های یزد
captcha