گفت‌وگوهای فرهنگی «ایران و جهان عرب» آغاز رفع چالش‌های منطقه است
کد خبر: 3564869
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

گفت‌وگوهای فرهنگی «ایران و جهان عرب» آغاز رفع چالش‌های منطقه است

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: گفت وگوهای فرهنگی «ایران و جهان عرب» حرکتی برای آغاز رفع چالش‌های منطقه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) دفاع پرس نوشت: «ابوذر ابراهیمی ترکمان» رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اجلاس بین‌المللی «گفت و گوهای فرهنگی ایران و جهان عرب» اظهار داشت: آرزوم می کنم حضور مهمانان عزیز در کشور ایران باعث حرکتی پر از خیر، برکت و نیکی برای مسلمانان باشد. خوشحالیم که نخستین دور گفت‌وگوهای ایران و جهان عرب را برگزار می کنیم.

وی گفت: باور داریم این گفت و گوها راهی برای مشارکت در حل چالش های مختلف است. امکان رسیدن به چنین گفت و گویی دور از واقعیت نیست. گفت و گوی مستمر در حالی که اوضاع منطقه بحرانی و خشونت هایی انجام می شود، حل کننده مشکلات است. تهدیدات منطقه امکانات ملت ها را در معرض خطر قرار می دهد که نقش گفت و گو تعیین کننده است.

ترکمان تصریح کرد: سازمان ارتباطات با تاکید بر تحکیم بنیان های فرهنگی همراه است. دبیرخانه گفت و گوی ایران و جهان عرب تاسیس شده است که در سال گذشته فعالیت های گسترده ای انجام داده است که شکل دادن شبکه ارتباطات بین ایران و جهان عرب، دستاورد آن است. جلسه امروز نیز اولین قدم عملی در این حوزه است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات عنوان کرد: دانشگاه های ایران با حضور فعال خود و سامان دادن شبکه ارتباطی مسئولیت کمیسیون های شش گانه را بر عهده دارند. مجموعه گفت و گو ها در قالب شش سرفصل نشان دهنده توجه این مرکز به مسئله گفت و گوی فرهنگی برای رفع چالش ها و تقویت اعتماد مناسب است.

ترکمان بیان کرد: کشور ما براساس رهنمودهای رهبر انقلاب این حرکت را آغاز کرده‌است و می خواهیم این مسیر را ادامه دهیم و همگان در آینده نزدیک شاهد نتایج درخشان این گفت و گوها خواهند بود.
captcha