کتابت قرآن با خط نستعلیق
کد خبر: 3564889
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

کتابت قرآن با خط نستعلیق

هنگامی که از کار افتاده شد، قرآن را با خط نستعلیق کتابت کرد وهنگامی که حاجت دل خود را گرفت این کتاب مقدس را به پیشگاه امام رضا (ع) اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: مهدی زارعی، متولد 1325 در کربلا، ساکن اصفهان است.روزگاری لحاف دوزی می کرد، تا اینکه از کار افتاده شده و دستانش دیگر توان سوزن زدن و باز کردن پشم را نداشت.
بیکاری به سراغ او آمد، همانند همسن و سال های خودش  ساعت ها وقت خود را در پارک می گذراند. ساعت های بیکاریش زیاد بود،  زارعی که خط خوشی داشت با وجود اینکه سواد آنچنانی نداشت، تصمیم می گیرد تا به کلاس خوشنویسی برود و خط خود را تقویت کند.
هفته ای یک بار به کلاس خوشنویسی رفت، باز وقت اضافه آورد، تصمیم گرفت تا با خط نستعلیق به کتابت کلام خدا را انجام دهد که در این کار موفق شد.
مهدی زارعی درباره فعالیت خود گفت: سال 1389 کتابت قرآن مجید را با خط نستعلیق آغاز کردم و به پسر کوچکم اهدا کردم.
وی داد: شش فرزند دارم، به ترتیب برای هر کدام از آنان یک قرآن با خط نستعلیق کتابت کردم  و به آنان اهداء کردم.
این خطاط تصریح کرد: نوه ام دچار بیماری صعب العلاجی شد، دلم خیلی شکست و نذر کردم اگر شفا یابد یک قرآن با خط نستعلیق به آستان امام رضا (ع) تقدیم کنم که به حاجت دلم رسیدم و نوه ام شفا یافت و بنده قرآنم را به حرم مطهر امام رضا (ع) اهداء کردم.
وی بیان کرد: دو قرآن نیز در دست کتابت دارم که یکی از آن را به پیشوای مقام معظم رهبری اهداء خواهم کرد و دیگری را نیز به آستان امام حسین (ع) در کربلا تقدیم خواهم کرد.
زارعی از هنگامی که کار افتاده شده، تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته است، همسرش نیز به دلیل بیماری دیابت و سکته ای که کرده در خانه بستری است، زندگی زارعی تنها با مستمری کمیته امداد می گذرد.
تنها دلخوشیش کتابت کلام خدا با خط خوش است و او این سه شنبه پنجم بهمن ماه از طریق کمیته امداد راهی کربلا است و می خواهد یک جلد قرآن مجید را تقدیم آستان امام حسین (ع) کند.


captcha