پرداخت معادل آخرین حقوق به خانواده بازماندگان حادثه پلاسکو/ پوشاک ایرانی بخریم
کد خبر: 3564916
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

پرداخت معادل آخرین حقوق به خانواده بازماندگان حادثه پلاسکو/ پوشاک ایرانی بخریم

گروه جامعه: رئیس سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: صد درصد معادل آخرین حقوق کشته‌شدگان حادثه پلاسکو که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی بوده‌اند، به اعضای خانواده آنها پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا)، نشست خبری محمدتقی نوربخش، رئیس سازمان تامین اجتماعی، ظهر امروز شنبه دوم بهمن ماه با حضور اصحاب رسانه و با موضوع حادثه ساختمان پلاسکو برگزار شد.

در این نشست نوربخش اظهار کرد: خانواده بازماندگان حادثه ساختمان پلاسکو که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی بوده‌اند، می‌تواند صد درصد معادل آخرین حقوق را مادام العمر دریافت کنند و آخرین آمار حادثه دیدگان پلاسکو که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند تا عصر منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی اعلام تصریح کرد: همه تسهیلات ما به کارگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و برای سایر کارگاه‌ها ما نمی‌توانیم اقدامی انجام‌دهیم.

محمدتقی نوربخش، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، ضمن اظهار تأسف از حادثه پلاسکو، اظهار کرد: اقدامات سازمان تأمین اجتماعی از ساعات اولیه حادثه پلاسکو آغاز شد و اولین اقدام‌ ما آماده‌باش کلیه مراکز درمانی و بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی برای پذیرش مجروحان احتمالی بود.
وی افزود: در دومین گام به همه مجروحان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده‌ایم تا همه هزینه‌ها در مراکز خصوصی و دولتی تا پایان درمان برعهده سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود و پس از مرخصی با مراجعه به دفتر اسناد پزشکی، اگر هزینه‌ای را پرداخت‌ کرده‌اند، می‌تواند دریافت کنند.
رئیس سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: مجروحان تحت پوشش که شهید شدند، مستمری بازماندگان خانواده‌های آسیب‌دیده حادثه پلاسکو، بدون تشریفات معمول از این ماه در شعبه دو تهران صادر می‌شود.
وی بیان کرد: کارگران تحت پوشش که در واحدها‌ی تجاری به علت تخریب بیکار شده‌اند، از امروز تمهیداتی اندیشیده شده است و می‌توانند به اداره کار جنوب شرق تهران واقع در تقاطع سرهنگ سخایی و سی تیر مراجعه کنند و پس از بررسی اسناد بیمه‌شدگی‌شان این تسهیلات برای‌شان فراهم شود که در این صورت دو حالت وجود دارد، اول آنکه به کارگاه‌های دیگر که قابلیت پذیرش دارند، معرفی شوند و در حالت دوم برای‌شان بیمه بیکاری پرداخت خواهد شد.
نوربخش اظهار کرد: با هماهنگی بانک رفاه، در جلسه روز گذشته هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی مصوب شد که سازمان از محل وجوه خود و بانک تسهیلاتی را پرداخت کند و اگر کارگاه‌های قابل جذب، کارگران تحت پوشش را بپذیرند، وام‌هایی با بهره‌ کم دراختیارشان قرار خواهیم داد تا مشکل نقدینگی حل و کارگران را جذب کنند.
وی بیان کرد: واحدهای تخریب شده که تحت پوشش سازمان هستند، از این تسهیلات برخوردار خواهد شد. همچنین در حد مقدورات‌مان به واحد‌های پخش به دلیل از دست دادن سرمایه‌هایشان حمایت‌هایی می‌کنیم.

به احترام خون شهدای حادثه پلاسکو، تا پایان سال پوشاک ایرانی بخریم

رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مردم پیشنهاد داد: مرکز اصناف اعلام شده است که حدود هزار و 200 واحد صنفی وجود دارد که از این تعداد حدود 560 واحد در ساختمان پلاسکو بوده که تخریب شده است. همچنین نزدیک به 1500 میلیارد تومان پارچه و منسوجات، پوشاک از میان رفته و حدود بیش از سه هزار کارگر بیکار شده‌اند؛ بنابراین شاهد وارد شدن آسیب جدی به این صنف هستیم از این رو از مردم استدعا می‌کنم که این میثاق را باهم ببندیم و به احترام خون شهدای حادثه پلاسکو، تا پایان سال پوشاک ایرانی بخریم تا کمکی به این صنف داشته باشیم.
وی بیان کرد: مقرری مستمری‌بگیران بازماندگان خانواده حادثه پلاسکو طبق قانون است و ما تنها تلاش کردیم تا در بروکراسی‌های اداری قرار نگیرند و بدون این قرارهای معمول، مستمری‌ها را دریافت کنند. همچنین بیمه بیکاری بستگی به میزان پرداختی‌شان و مدت آن بوده است.
نوربخش اظهار کرد: ما در جهت فعال کردن کسب و کار برای کارفرمایان تلاش خود را خواهیم کرد تا کارگران جذب بازار شوند و مشکل نقدینگی‌شان را حمایت‌های ما و بانک رفاه حل خواهد شد.
وی افزود: 80 درصد آتش‌نشان‌ها زیرپوشش بیمه کشوری هستند چراکه کارمندان رسمی هستند. تعدادی دیگر هم که قراردادی هستند، تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که بیشترین تعداد در شبعه 26 سازمان تأمین اجتماعی متمرکز است و تا عصر امروز آمار را استخراج و در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهیم داشت.
رئیس سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: به کارفرمایان تحت پوشش و آسیب‌دیده حادثه پلاسکو تا سه ماه فرصت داده‌ایم تا حق بیمه کارگران‌شان را واریز کنند و در این سه ماه سابقه بیمه‌پردازی‌‌شان قطع نخواهد شد.
وی بیان کرد: رسانه‌ها در راستای افزایش فرهنگ بیمه باید تلاش کنند چراکه امروز شاهد مشاغلی هستیم که افراد خود را بیمه نمی‌کنند تا جایی که هم‌اکنون پزشکان و جراحانی هستند که بیمه نیستند و این معضلی است که باید هرچه سریع‌تر مرتفع شود.
نوربخش اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی، برای شهدای معظم غیر از حقوق جهت برگزاری مراسم و کمک‌های اضطراری، کمک‌هایی را پرداخت خواهد کرد.


captcha