حضور قاری عراقی همزمان با دهه فجر در خوزستان
کد خبر: 3564919
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
مقدمی خبر داد؛

حضور قاری عراقی همزمان با دهه فجر در خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاسم مقدمی با اشاره به اجرای طرح کرسی‌های تلاوت در مساجد خوزستان، یکی از اهداف آن را عرضه ظرفیت‌های قرآنی استان به مردم دانست و گفت: این طرح در شوش، ‌دزفول، آبادان و اهواز در حال اجرا است و در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در مساجد بیشتری اجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، قاسم مقدمی، کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان امروز 2 بهمن در نشست کمیته قرآنی و هیئات مذهبی ستاد دهه فجر استان خوزستان گفت: دارالقرآن مطابق گذشته برنامه‌های متعددی را همه ساله در حوزه فعالیت‌های قرآنی برنامه‌ریزی کرده است از جمله برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن و کرسی‌های اذان‌گاهی که دغدغه دیرینه‌ای بود و تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

وی با اشاره به تأخیر در عدم تحقق برنامه ضبط کرسی‌های اذان گاهی تصریح کرد: این اجحاف در حق جامعه قرآنی استان است. ما در عرصه تلاوت و تواشیح استعدادهای خوبی داریم که تاکنون نتوانسته‌ایم از این استعدادهای آلبومی تولید کنیم.

مقدمی گفت: یکی از اهداف کرسی‌های تلاوت این است که ظرفیت‌های استان را به شکل دیگری به مردم عرضه کنیم. این برنامه در شوش، ‌دزفول، آبادان و اهواز در حال برگزاری است و طی آن قاری قرآن بیست دقیقه پیش از اذان به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخته و پس از آن برنامه اذان را اجرا می‌کند. این برنامه در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در مساجد بیشتری با استفاده از قاریان برتر کشور و استان اجرایی خواهد شد.

کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: برنامه دیگر ما حضور میثم تمار روحانی، قاری و مبتهل توانمند عراقی است که از 16 بهمن به مدت 4 روز مهمان استان خوزستان است. در کنار حضور وی در برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده است، از نیروهای قرآنی استان نیز در برنامه‌ها استفاده خواهد شد.

captcha