گزارش ایکنا از نشست هم‌اندیشی جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی
کد خبر: 3564950
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

گزارش ایکنا از نشست هم‌اندیشی جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی

گروه فرهنگی: نشست هم اندیشی جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد اقامه نماز کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان فعالیت های قرآنی جهاد دانشگاهی در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، در این نشست که پیش از ظهر امروز دوم بهمن ماه، در تالار مهمان‌سرای استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد، مباحثی نظیر آخرین سیاست‌گذاری‌ها و محتوای جشنواره و میزان تعامل وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های مختلف بررسی شد.

انتشار ارزش‌های دینی در فضای مجازی یک ضرورت است

منصور سرگزی، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور در این نشست با اشاره به تاثیرگذاری فضای مجازی در جای‌جای زندگی مردم کشور، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید بیشتر به این فضا وارد شوند و این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد.

وی تأکید کرد: پرداختن جدی به تولید و انتشار ارزش‌های دینی از جمله نماز در حوزه فضای مجازی یک ضرورت است تا بتوان یک جبهه‌ قوی فرهنگی در بین قشر جوان و نوجوان که بیشترین اثر پذیری را دارند، ایجاد کرد.

سرگزی یادآور شد: با توجه به سابقه مناسبی که چهار محال و بختیاری در زمینه فرهنگی دارد، دبیرخانه اولین جشنواره نماز کشور به این استان سپرده شد.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز در پایان با بیان اینکه ۱۵ فروردین ماه سال آینده آخرین مهلت ارسال آثار و اختتامیه جشنواره نیمه اردیبهشت ماه خواهد بود،تصریح کرد: ۱۱۰ نفر از برگزیدگان جشنواره در پایان تجلیل خواهند شد.

نماز جمعه مهم‌ترین فضا برای تبلیغ جشنواره نماز است

در ادامه این نشست حجت الاسلام حسن اسکندریان، معاون اداره کل نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به تحصیل ۱۳ میلیون دانش آموز در مدارس کشور و ارتباط آنان با ۲۶ میلیون ولی و یک میلیون پرسنل در آموزش و پرورش، می‌توان این سازمان را بهترین بستر برای فرهنگ سازی در جامعه محسوب کرد.

وی تصریح کرد: معمولاً جشنواره‌ها فضای مناسبی برای فرهنگ سازی هستند و فضای مجازی نیز از ظرفیت مطلوبی به‌منظور برگزاری این برخوردار است.

حجت الاسلام اسکندری بر لزوم تبلیغات گسترده در زمینه برگزاری این جشنواره تأکید کرد و گفت: نمازهای جمعه از جمله مهم‌ترین فضاهای تبلیغ جشنواره هستند.

معاون اداره کل نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: خروجی این جشنواره باید جمع‌آوری و در اختیار مردم آحاد مردم قرار داده شود.

با برگزاری جشنواره نماز؛ فضای مجازی می‌تواند به فرصت تبدیل شود

در ادامه این نشست حجت الاسلام جابر قلیان دبیر شورای فرهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: با توجه به ارتباط تنگاتنگ فضای مجازی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توان گفت این وزارت با کل آحاد جامعه در ارتباط بوده و در این جشنواره دارای نقش مهمی است.

وی تصریح کرد: فضای مجازی یکی از راه‌های نفوذ دشمن که می‌توان از این فضا در راه ترویج فرهنگ نماز استفاده و این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

حجت الاسلام قلیان یادآور شد: صدا و سیما، بسیج و جهاد دانشگاهی از دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند برگزاری مطلوب این جشنواره کمک کنند.

ارسال 700 اثر به دبیرخانه اولین جشنواره نماز در فضای مجازی

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: حدود چهار سال است که ستاد اقامه نماز کشور به فضای مجازی وارد شده و استفاده از این ظرفیت عظیم که در اختیار جوانان و نوجوانان است را در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: تاکنون چهار دور مسابقه وبلاگ نویسی نماز در کشور برگزار شده که دو دوره آن به میزبانی استان اصفهان و دو دوره آن در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شده که در یکی از این جشنواره‌ها شش هزار وبلاگ نویس و دو هزار یاور فضای مجازی حضور داشتند.

حجت الاسلام کریمی افزود: به لطف وبلاگ‌هایی که با موضوع نماز وارد فضای مجازی شده‌اند، امروز کلمه نماز در راس موتورهای جستجو قرار گرفته است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان یادآور شد: خارج شدن از حالت یک موضوعی و برگزاری گسترده‌ برنامه‌های با موضوع نماز از جمله اهداف برگزاری اولین جشنواره نماز در فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش تخصصی و عمومی برگزار می‌شود، گفت: تاکنون 700 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

حجت الاسلام کریمی افزود: کمیته های استانی نظارت و ارزیابی و تبلیغات جشنواره با هدف برگزاری مطلوب جشنواره، تشکیل شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه تبلیغات میدانی در فضای مجازی می‌تواند در هر چه باشکوه تر برگزار شدن جشنواره کمک کند، گفت: نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی، موضوع ویژه این جشنواره است.

captcha