ساخت تندیس ویژه یادواره شهدای قرآنی لرستان
کد خبر: 3564953
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
امیدیان خبرداد:

ساخت تندیس ویژه یادواره شهدای قرآنی لرستان

گروه اجتماعی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان با اشاره به این‌که ارشاد لرستان تندیس یادواره شهدای قرآنی استان را آماده کرده است، گفت: تمثال این شهدای قرآنی بر روی شاسی‌هایی که توسط بنیاد شهید لرستان تهیه شده است قرار داده خواهند شد کمااینکه تصاویر شهدای قرآنی لرستان توسط قرارگاه صاحب‌الامر ویرایش و مرمت شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان، در هفتمین جلسه هماهنگی یادواره شهدای قرآنی لرستان با عنوان آیه‌های استقامت که شنبه، دوم بهمن در اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: شروع به کار جلسات هماهنگی یادواره شهدای قرآنی لرستان از تیرماه سال‌جاری آغاز شد و با توجه به فضای دهه فجر برگزاری این برنامه به ۱۴ بهمن‌ماه سال‌جاری موکول شد.
وی با اشاره به این‌که بخش اعظم فعالیت‌های این یادواره انجام شده است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان کتاب یادواره شهدای قرآنی لرستان را با عنوان «آیه‌های استقامت» و تکریم ۴۰ شهید قرآنی لرستان چاپ کرده است.
امیدیان با اشاره به این‌که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تندیس این یادواره را هم برای دستگاه‌های همکار در این یادواره و هم برای خانواده‌های شهدای قرآنی آماده کرده است، ادامه داد: تمثال این شهدای قرآنی بر روی شاسی‌هایی که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تهیه شده است قرار داده خواهند شد این در حالی‌است که تصاویر شهدای قرآنی لرستان توسط قرارگاه صاحب‌الامر ویرایش و مرمت شده است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان اضافه کرد: مصاحبه با خانواده‌های شهدای قرآنی انجام شده است که این مصاحبه‌ها و تصاویر شهدا در اختیار صدا و سیمای لرستان قرار داده شده و در روز همایش مستند این شهدا نمایش داده شود.
وی افزود: در بخش هدایای خانواده‌های شهدای قرآنی لرستان ۱۵ هدیه توسط سپاه، ۱۷ هدیه توسط آموزش و پرورش و مابقی توسط نیروی انتظامی و ارتش و بنیاد شهید فراهم خواهند شد.
captcha