سهل‌الوصول شدن اهداف با تجمیع فعالیت‌های قرآنی اوقاف
کد خبر: 3565102
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد:

سهل‌الوصول شدن اهداف با تجمیع فعالیت‌های قرآنی اوقاف

گروه فعالیت‌های قرآنی‌: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه اگر مدیریت فعالیت‌های قرآنی در یک جا متمرکز نباشد آن اهدافی که سازمان دنبال می‌کند،‌ دست‌یافتنی نخواهد بود، گفت: سیاست تجمیع فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف در چهار فاز در استان‌ها اجرا می‌شود.

سهل‌الصول شدن اهداف با تجمیع فعالیت‌های قرآنی اوقاف

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد ابلاغ تجمیع فعالیت‌های قرآنی در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و اثرات این تجمیع، گفت: در گذشته فعالیت‌های قرآنی که در سازمان اوقاف انجام می‌شد در دو بخش معاونت فرهنگی و اجتماعی و مرکز امور قرآنی متمرکز بود.
وی با اشاره به اینکه در گذشته یک‌بار شاهد ارتقاء ساختار فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در سال 1391 بوده‌ایم، افزود: این ارتقاء با تشکیل مرکز امور قرآنی شکل گرفت، بعد از این ارتقاء هنوز برخی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در معاونت فرهنگی و اجتماعی باقی مانده بود که از جمله آنها می‌توان به طرح ملی حفظ قرآن،‌ مرکز تربیت مربی حفظ،‌ چاپ و نشر قرآن و مراکز مجازی حفظ اشاره کرد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه تصریح کرد: از سال گذشته که کمیته تحول فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف تشکیل شد، یکی از مصوبات این کمیته تجمیع فعالیت‌ها بود. در واقع اعضای کمیته که از کارشناسان قرآنی کشور بودند بر این باور بودند که اگر مدیریت و راهبری فعالیت‌های قرآنی در یک جا متمرکز نباشد آن اهدافی که سازمان از دست‌یابی به فعالیت‌های قرآنی دنبال می‌کند،‌ دست‌یافتنی نخواهد بود.
حسینی خاطرنشان کرد: از این جهت برای اینکه یک اقدام بهینه‌ای در این زمینه صورت بگیرد فعالیت‌های قرآنی در ستاد تجمیع و همه آن فعالیت‌ها در مرکز امور قرآنی جمع شد. از سوی دیگر در استان‌ها بخش‌های قرآنی زیر نظر معاونت فرهنگی سازمان بود و مقداری ارتباط کارشناسان قرآنی استان‌ها با خود مرکز امور قرآنی به آسانی صورت نمی‌گرفت از این جهت هم قرار شد مسئولان قرآنی استان‌ها مستقیم زیر نظر مدیرکل قرار گیرند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه کار تجمیع فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف در چهار فاز اجرایی خواهد شد، گفت: این اقدام تا پایان سال 96 صورت خواهد گرفت و در هر سه‌ماهه تعدادی از استان‌ها تحت پوشش این سیاست قرار گرفته و تقویت خواهند شد تا بخش قرآنی آنها زیر نظر مدیرکل اداره شود و مرکز هم تمشیت امور را برعهده خواهد داشت. این موضوع نیز به نوبه خود قدم مثبتی بود که در این زمینه برداشته شده است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به این سوال که براساس این سیاست تمامی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف در مرکز امور قرآنی تجمیع خواهد شد یا خیر،‌ گفت: با توجه به اینکه بقاع متبرکه زیر نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی است و هر کدام از این بقاع یک مرکز فرهنگی و قرآنی دارند، یک فعالیت مشترکی در بقاع متبرکه بین مرکز امور قرآنی و معاونت فرهنگی شاهد خواهیم بود. اما آن بخش‌هایی که در گذشته معاونت فرهنگی به صورت مستقل و مستقیم اداره می‌کرد، شاهد نخواهیم بود.
حسینی با تأکید بر اینکه در بقاع متبرکه شاهد فعالیت مشترکی خواهیم بود اذعان کرد: نرم‌افزار و محتوای کار به مرکز امور قرآنی ارائه خواهد شد و نظارت را در این زمینه نیز خواهیم داشت تا بتوانیم از ظرفیت بقاع استفاده لازم را در توسعه فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سوال که از چه زمانی باید شاهد خروجی‌ها و آثار مثبت این سیاست جدید باشیم، گفت: امیدواریم از اوایل سال 96 شاهد بروز نتایج این تجمیع باشیم، در دو ماه باقی‌مانده تا پایان سال نمی‌توانیم چندان اقدام عملی داشته باشیم، ‌طبعاً این دو ماه را صرف هماهنگی‌ها و انتقال مراکزی که تحت اشراف معاونت فرهنگی بود، خواهیم کرد. امیدواریم از اوایل سال 96 این اتفاق مبارک به وقوع بپیوندد.
captcha