دست‌به‌دست دادن آتش، آوار و آهن برای رویارویی با جان‌فشانان
کد خبر: 3565341
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
بغض مدیر قزوینی سر باز کرد؛

دست‌به‌دست دادن آتش، آوار و آهن برای رویارویی با جان‌فشانان

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداری قزوين گفت: بغضی در گلوی یکایک ما است که با شهادت همکارانمان و مشاهده رفتارهایی نا به هنجار چون گرفتن سلفی و یا مسدود کردن مسیر خودروهای امدادی، سر باز می‌کند و به فریادی از عمق دل تبدیل می‌شود چرا که دیدن فاجعه‌ای بدتر از شهادت همکارانمان، بسیار تأسف‌آور است.

ابوالفضل ذوالقدر، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با تسلیت شهادت تعدادی از آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو اظهار کرد: متأسفانه به واسطه برخی سهل‌انگاری‌های صورت گرفته توسط تعدادی از کسبه و هیئت‌مدیره پلاسکو، تعدادی از جوانان رشید و غیور که از آتش‌نشانان حرفه‌ای، ورزشکار و آموزش‌دیده کشور بودند را از دست داده و در سوگ آن‌ها نشسته‌ایم.
وی افزود: طی روزهای بعد از حادثه پلاسکو، مراکز آتش‌نشانی استان با موجی از الطاف همشهریان روبرو بود که صحنه‌های تأثیرگذاری را ایجاد کرد.
ذوالقدر با بیان اینکه آتش‌نشانان همواره برای مقابله با آتش آماده‌اند و حتی از جان خود هم می‌گذرند، گفت: در یکی از بازدیدهای مربوط به آتش‌نشانی، یکی از دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی با گفتن این مطلب که «شهدای آتش‌نشان جایگاهشان رضوان الهی است، با این حال آن‌ها به بهشت نمی‌روند چرا که راضی به سوختن کسی نیستند و برای خاموش کردن آتش به جهنم رفته تا زبانه‌های آتش را خاموش کنند»، همه را تحت تأثیر قرار داد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین عنوان کرد: حادثه پلاسکو از معدود حوادثی بود که آتش‌نشانان را مغلوب خود کرد به‌گونه‌ای که در حرکتی ناجوانمردانه آتش، آوار و آهن دست‌به‌دست هم داد تا امروز داغدار تعدادی از آتش‌نشانان باشیم.
وی ادامه داد: امیدوارم این اتفاق آخرین حادثه غم بار باشد هر چند تا زمانی که ایمنی رعایت نشود بروز حادثه‌ای این‌چنینی در تک‌تک شهرها را باید انتظار کشید.
دردناک‌تر از پلاسکو، گرفتن سلفی و مسدود کردن مسیر عبور خودروهای امدادی است
وی با ابراز ناراحتی بسیار از برخی رفتارهای صورت گرفته در حادثه پلاسکو گفت: آنچه از حادثه پلاسکو غم‌بارتر و تلخ‌تر بود گرفتن سلفی توسط برخی در هنگام فروریختن آوار و جان دادن تعدادی از جوانان این مملکت و یا مسدود کردن مسیر رفت‌وآمد وسایل امدادی و آتش‌نشانی بود.
این مسئول افزود: این اتفاق به‌مراتب دردناک‌تر از حادثه پلاسکو است و باید برای چنین رفتاری که به یک ناهنجاری تبدیل‌شده است، اشک ریخت.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین با بیان اینکه اگر فرهنگ استفاده از گوشی همراه را نداریم بهتر آن است که از آن استفاده نکنیم، گفت: این فرهنگ غلط سلفی گرفتن آن هم در هنگام بروز حوادثی چون پلاسکو، کی و چه زمانی قرار است اصلاح شود و مردم ما بدانند که این رفتارها چه آثار بدی به همراه دارد؟
وی ادامه داد: بغضی در گلوی یکایک همکاران من در آتش‌نشانی است که با شهادت همکارانمان و مشاهده چنین رفتارهایی  سر باز می‌کند و به فریادی از عمق دل تبدیل می‌شود چرا که دیدن فاجعه‌ای بدتر از شهادت همکارانمان بسیار تأسف‌آور اور است.
قدردان محبت یکایک مردم هستیم
ذوالقدر با بیان اینکه نباید از رفتار محبت‌آمیز یکایک مردم نسبت به آتش‌نشانان به راحتی گذشت گفت: باید از مردمانی یاد کرد که در صف‌های طویل انتقال خون برای اهدای خون به مصدومان حادثه‌ایستادند و یا افرادی که از سراسر کشور بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی برای کمک به حادثه دیدگان آمدند که همه این‌ها را باید به دیده تقدیر نگاه کرد.
 وی افزود: از مردم عزیز خواستارم که دست‌به‌دست هم داده و به کمک آتش‌نشانانی آمده و چهارشنبه آخر سال را از خطرآفرینی دور کنند تا شاید همکاران من در ان ایام کمی آسوده‌تر از قبل باشند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین در پایان بیان کرد: نباید به خاطر خوش‌گذرانی کوتاه‌مدت یک عده اجازه داد آتش‌نشانانی، جانشان به خطر بیافتد لذا برای یاری همکاران ما در آتش‌نشانی که نه تعطیلاتی دارند و نه عیدی می‌بینند، اجازه دهیم که چهارشنبه آخر سال با امنیت برگزار شود.

گفت‌وگو از رقیه ملاحسنی، خبرنگار (ایکنا) از قزوین
captcha