ابراز همدردی جامعه قرآنی و اشک‌هایی برای التیام داغ شهدای آتش‌نشان + عکس
کد خبر: 3565698
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

ابراز همدردی جامعه قرآنی و اشک‌هایی برای التیام داغ شهدای آتش‌نشان + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: جمعی از جامعه قرآنی شامل، مدیران، حافظان، قاریان و مدرسان قرآن کریم صبح امروز، چهارم بهمن‌ماه همه همدل شده بودند تا با حضور در محوری‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی در حادثه پلاسکو با بازماندگان و آتش‌نشانان همیشه سرافراز همدردی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جمعی از جامعه قرآنی صبح امروز، چهارم بهمن‌ماه همه همدل شده بودند تا با حضور در ایستگاه آتش‌نشانی میدان حسن‌آباد از محوری‌ترین ایستگاه‌های آتش‌نشانی در حادثه پلاسکو با آتش‌نشانان همیشه سرافراز و بازماندگان‌شان ابراز همدردی کنند.
ابراز همدری جامعه قرآنی با آتش نشانی

قرآنی‌ها آمده بودند تا بگویند تصور اینکه شهر یک لحظه هم بدون آتش‌‌نشان ایثارگر باشد در اذهان نمی‌گنجد، قرآنی‌ها آمده بودند تا از صبر بگویند و مشق صبوری داشته باشند برای ایثارگران جان بر کف، آمده بودند بگویند این روزهای سخت هم خواهد گذشت هر چند که تمام روزهای آتش‌نشانان روزهای سخت زندگی است.
آمده بودند تا بگویند آتش‌نشانان مصداق آیه «و مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا؛ و هركس، كسى را زنده بدارد چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است»، هستند.  
این روزها که آتشفشان پلاسکو، کم‌رمق‌تر شده و فوران‌های آخر خود را پشت سر می‌گذارد، دل تک تک آتش‌نشانان این دیار یک پلاسکوی دیگر است، ‌اگر پیکر همکارانشان زیر آواری از آهن و بتن و پارچه در پلاسکو دفن شده است، دل‌های آنها نیز زیر آواری از غم‌ و اندوه قرار گرفته و همین ابراز همدردی‌هاست که کمی از آن را جبران کرده و مرحمی می‌شود بر زخم‌هایشان.
برای همین بود که قرآنی‌ها در یک اقدام هماهنگ و با ابتکار ایکنا برای ابراز همدردی با بازماندگان شهدای حادثه پلاسکو در یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی حاضر شدند.
شروع مراسم با تلاوت آیات 153 تا 157 سوره مبارکه بقره آنجا که می‌گوید: «...الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ» توسط مسعود سیاح‌گرجی بود، در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که به بیان صحبت‌هایی پرداخت، صحبت‌هایی که تلنگری بود به قلب‌های درد دیده آتش‌نشانان ایستگاه شماره یک تهران، هرجا نامی از صبر و استقامت و همکاران شهیدشان برده می‌شد، ‌دیده‌هایشان نمناک می‌شد تا آب سردی باشد بر داغی که هر روز بر دلهایشان سنگین‌تر می‌شود.
حجت‌الاسلام حشمتی در این مراسم و در ابتدای سخنانش ضمن عرض تسلیت این فاجعه از سوی جامعه قرآنی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آتش‌نشانان به آیاتی که در ابتدای مراسم تلاوت شد، اشاره کرد و گفت: در آیاتی که تلاوت شد، آمده است که وقتی مصیبت‌های مختلفی از قبیل نقص در اموال و جان‌ها و ثمرات به جامعه و افراد می‌رسد و افراد با چنین آسیب‌هایی مواجه می‌شوند باید بگویند: «انا لله و انا الیه راجعون» و صبر پیشه کنند.
جامعه قرآنی آتش نشانان
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در ادامه تصریح کرد: از خداوند می‌خواهیم با توجه به نزدیک بودن سالروز ولادت حضرت زینب(س)، فردی که صبر را به همه جامعه آموخت به همه ما صبر عنایت کند. احدی در عالم وجود ندارد که به اندازه مصائب حضرت زینب(س) مصیبت دیده باشد، زمانی که به ایشان مصیبتی می‌رسید، می‌گفتند: «انا لله و انا الیه راجعون» و به خدا تکیه می‌کردند.
وی در ادامه افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند اجر و پاداش کسانی که در راه نجات مردم قدم برمی‌دارند، بدهد، این قدرشناسی مردم شریف که تسلیت می‌گویند، نمی‌توان با عدد و رقم خرید، تمام قلب مردم ایران و مردم آزاده جهان حتی مسیحیان و... در غم از دست دادن این عزیزان می‌سوزد و ما موظف به صبر هستیم.
حشمتی در پایان سخنان خود با توجه به حالات آتش‌نشانانی که به فیض شهادت نائل آمده‌اند، بیان کرد: اینها پرواز کردند و چه کاری بالاتر از این که یک انسان برای نجات هموطنش، خودش پروانه‌وار در آتش بسوزد، من حاضرم تمام آنچه که در این سال‌ها در مسیر تعلیم و تربیت کسب کرده‌ام با لحظه شهادت این آتش‌نشانان که خالصانه به شهادت رسیدند، عوض کنم. این آتش‌نشانان قطعاً پاک می‌شوند و سپس از این دنیا می‌روند.
در ادامه نیز حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی، بیانیه جامعه قرآنی کشور که در آن ابراز همدردی شده بود با جامعه آتش‌نشانی کشور، قرائت کرد. متن این بیانیه بدین شرح است؛
«انا لله و انا الیه راجعون
شهادت جمعی از غیورمردان آتش‌نشان در حادثه ریزش ساختمان پلاسکو مایه تألم و تأثر فراوان گردید. مردانی که جان خویش را بی دریغ و خالصانه بر کف نهاده و در راه اعتلای ایران اسلامی بخشیدند و در بالاترین مرتبت انسانی یعنی همان ایثار، گام برداشتند و مصداق عملی آیه شریفه «الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ» شدند.
بر هرکسی صلای شهادت نمی‌دهند/ بالاترین سعادت انسان شهادت است
جامعه قرآنی کشور مراتب اندوه فراوان خود را در این حادثه دلخراش اعلام می‌دارد و به فرموده رسول اکرم حضرت محمد بن عبدالله(ص) «هر آن‌کس که مردم را از هجوم آب و آتش مهار نماید، بهشت بر او واجب می‌شود» بنابر این جامعه قرآنی رستگاری را پیش روی شما می‌بیند و دعای خیر خود را بدرقه راهتان می‌نماید.
از درگاه خدای منان شفای عاجل مصدومین عزیز و صبر و استقامت برای خانواده‌های گرانقدر آنان و همکاران دلاورمردشان خواستاریم.
ای شهدای گرانقدر! گوارا باد بر شما بهشت برین و صدها درود و سلام انبیاء و اولیاء و ملائک مقرب پروردگار بر ارواح طیبه شما باد.
ناگفته نماند که اینگونه حوادث باید عامل بیداری ما از خواب غفلت و جهالت باشد که مرگ ناگهانی می‌آید «اَلْمَوْتُ یَأْتِی بَغْتَةً». پس باید خودمان را از طریق عبادات و خدمات شایسته در جامعه برای سفر مرگ که پوست انداختن است نه پوسیدن، آماده کنیم.
اینک برای حسن ختام عرض می‌کنم که منطق هر آتش‌نشان فداکار و ایثارگر این است که دنیا بداند شمع‌ایم و خوانده‌ایم خط سرنوشت خویش/ ما را برای سوز گداز آفریده‌اند».
ابراز همدردی جامعه قرآنی و اشک‌هایی برای التیام داغ شهدای آتش‌نشان
صحبت‌های علی‌اصغر آوانلو،‌ رئیس ایستگاه آتش‌نشانی شماره یک تهران واقع در میدان حسن آباد، آخرین بخش این مراسم بود، آوانلو که این روزها هرجا سخن از همکارانش به میان می‌آید بغضی ناخواسته نیز همکلام کلماتش می‌شود، از خاطراتی که با همکارانش داشته است گفت و از شهید «علی امینی» گفت که تا دو ماه دیگر قرار بود بازنشسته شود.
آوانلو از اینکه یک آتش‌نشان هیچگاه از خانواده خود خداحافظی ساده نمی‌کند و بلکه هر خداحافظی آنها ممکن است وداع آخر باشد،‌ گفت تا با گفتن این جملات اشک قاریان و حافظان و اساتید و مدیران قرآنی و البته همکاران خود را جاری کند.
او از اینکه باید آتش‌نشانان را جانفشان بنامند نیز گفت و از اینکه تمام تلاش آتش‌نشانان این است که مردم از آنها راضی باشند و از اینکه این داغ، اولین و آخرین داغ آنها نبوده است و به این داغ‌ها عادت دارند، نیز اشاره کرد.
ابراز همدردی جامعه قرآنی و اشک‌هایی برای التیام داغ شهدای آتش‌نشان
برگزاری این مراسم، ‌ابراز همدردی‌های هموطنانمان با آتش‌نشانان در روزهای آخر و نحوه شهادت این شهدا که همراه با ایثارگری تمام بوده است همه و همه سال‌های دفاع مقدس را به خوبی تداعی کرد، همان سال‌ها که همه همدل بودند و نگران ایثارگرانی که به خط مقدم رفته بودند، خط مقدمی که این روزها برای مردم ایران در یک پلاسکو خلاصه شده و هر روز خود را با نگرانی از سرنوشت شهدا به شب می‌رسانند.
ابراز همدردی جامعه قرآنی و اشک‌هایی برای التیام داغ شهدای آتش‌نشان + عکس
فضای غمبار ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی تهران و تمام ایستگاه‌های این ابرشهر را نمی‌توان هیچ‌گونه توصیف کرد. فضایی که تا همین دیروز همه مردم شاید با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور می‌کردند و حتی نمی‌دانستند رنگ نرده‌های آن چه رنگی است، این روزها مملو از بنرهای تسلیت و تاج گل‌های رنگارنگ شده است و کل محوطه پیاده‌رو میدان حسن آباد پر است از ابراز همدردی‌های هموطنانمان با شهدای آتش‌نشان تا شاید زندگی سایر آتش‌نشانان به روزهای عادی خود برگردد، هرچند که به تمام روزهای آتش‌نشانان غیرعادی است. یاد شهیدان این ایستگاه، فریدون علی تبار، محسن روحانی و محمد آقایی گرامی داشته شد.
ابراز همدردی جامعه قرآنی و اشک‌هایی برای التیام داغ شهدای آتش‌نشان
در این مراسم اساتید، پیشکسوتان، ‌قاریان و حافظان و نیز مدیران قرآنی کشورمان از جمله، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی،‌ جمعی از مدیران کل معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، امین پویا، محمدرضا پورزرگری، منصور قصری‌زاده، سیدمهدی سیف، رحیم خاکی، جهانبخش فرجی، محمدرضا ابوالقاسمی، مسعود سیاح‌گرجی، محمدرضا خرمیان، محمد کاکاوند، حبیب مهکام، مجید زکی‌لو، رحیم قربانی، ولی یاراحمدی، حسین سیف‌اللهی، ذبیح‌الله روحی، حمید صابرفرزام و مصطفی آجرلو حضور داشتند.
ابراز همدردی جامعه قرآنی و اشک‌هایی برای التیام داغ شهدای آتش‌نشان + عکس
گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۳:۰۰
0
1
احسنتم کار ارزشمندی بود
لکن جامعه قرآنی درخصوص ادای احترام به مفسر قران
مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی غفلت بزرگی کرد وفقط به ارسال پیام بسنده نمود
تقاضا دارم جبران کنید.
captcha