تشریح جزئیات مسابقات قرآن بنیاد شهید
کد خبر: 3565962
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳

تشریح جزئیات مسابقات قرآن بنیاد شهید

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران بهمن و اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود و اواخر مردادماه به پایان می‌رسد.

جلال گرشاسبی، رئیس اداره قرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد زمان و نحوه برگزاری مسابقات قرآن بنیاد شهید بیان کرد: مرحله شهرستانی بهمن و اسفند سال جاری و مرحله استانی هم در فروردین و اردیبهشت برگزار می‌شود هم‌چنین مرحله کشوری این رقابت‌ها نیز بعد از ماه مبارک رمضان(اواخر مردادماه سال آینده) در مشهد مقدس برپا خواهد شد.
وی در ادامه افزود: مقاطع سنی در ادوار گذشته به این صورت بود که مسابقات در سه سطح دانش آموزان، دانشجویان و بزرگسالان برگزار شد اما امسال با تغییراتی همراه شد که بنا شد در سه گروه سنی 15 تا 20 سال، 20 تا 35 سال(همسران و ایثارگران) و 35 سال به بالا خواهد بود.
گرشاسبی در مورد رشته‌های این دوره از مسابقات تصریح کرد: مسابقات در چهار رشته حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر قرآن برنامه ریزی شده است، در رشته حفظ و در مرحله شهرستانی و استانی تمام مقاطع سنی می‌توانند شرکت کنند و محوریت هم با حفظ سوره بقره و اجزاء 1، 5، 10، 15، 20، کل قرآن است البته در مرحله کشوری، مسابقات حفظ در رشته‌های 5، 10، 15، 20 و کل برگزار می‌شود.
وی در مورد رشته مفاهیم و تفسیر تصریح کرد: مسابقات رشته مفاهیم از کتاب مسعود وکیل طرح می‌شود به این صورت که در مرحله شهرستانی از جلدهای 1 تا 3، در مرحله استانی 1 تا 6 و در مرحله کشوری از تمام کتاب سؤال طرح می‌شود، هم‌چنین منبع رشته تفسیر، جلد 9 تفسیر نمونه است، در رشته تفسیر گروه‌های سنی دانشجو به بالا و در رشته مفاهیم همه مقاطع سنی می‌توانند شرکت کنند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۰۹:۰۲
0
1
برگزاری از این دست مسابقات توسعه پیدا کند
captcha