مؤسسات قرآنی «طومار نارضایتی» امضا کردند
کد خبر: 3566032
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

مؤسسات قرآنی «طومار نارضایتی» امضا کردند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: در حاشیه هم‌اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی استان تهران طوماری درخصوص اعلام نارضایتی مدیران تشکل‌های قرآنی این استان درباره بار مالی که از تنظیم دفاتر مالیاتی و ارائه اظهارنامه مالیاتی بر آنها متحمل شده است، امضا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، یکی از موضوعات خواسته شده در هم‌اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی استان تهران، که روز گذشته، چهارم بهمن‌ماه در تالار ایوان شمس برپا شد، بحث برداشته شدن مسئله پرکردن دفاتر مالیاتی و اظهارنامه مالیاتیست که بار مالی را برای مؤسسات و تشکل‌های قرآنی همراه داشته است.
هر چند تشکل‌های قرآنی با مسئله معافیت مالیاتی روبرو هستند اما هنوز پر کردن دفاتر مالیاتی و ارائه اظهارنامه مالیاتی گریبان‌گیر آنها است به گونه‌ای که هر ساله با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و هزینه مالی را برای این مؤسسات در پی دارد.
در این راستا طوماری از سوی مدیران مؤسسات قرآنی ـ مردمی حاضر در این جلسه امضا و ممهور شد که با اشاره به ماده 146 مالیاتی کشور(ارائه اظهارنامه مالیاتی، دفاتر و یا اسناد و مدارک در موعد مقرر به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می‌‌کند)، خواستار پیگیری این مطالبه از سوی علیرضا احمدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران شدند.
متن این طومار بدین شرح بود؛
«همانطور که مستحضرید مؤسسات قرآنی، نقش گسترده‌ای در پیشبرد، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرانی و سبک زندگی اسلامی در سطح جامعه دارند. اما متأسفانه نه تنها از ناحیه دولت و دولتمردان حمایت نمی‌شوند، بلکه موانعی نیز برای فعالیت این مؤسسات ایجاد می‌شود که نمونه بارز آن الزام مؤسسات به انجام تکالیف مقرر در تبصره یک ماده 146 و رعایت تکالیف تعیین شده در ماده 169 مکرر ق.م.م است که عملاً مؤسسات قرآنی را در شرف تعطیلی قرار داده است. لذا ما جمع کثیری از مؤسسات قرآین از شما خواستاریم که این مورد مهم را در اسرع وقت پیگیری فرمایید».
هرچند طی این نشست، حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور با اشاره به جلساتی که با حجت‌الاسلام پژمان‌فر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت داشته‌اند، خبر از قول مساعد و همکاری در زمینه این موضوع به صورت مکمل و یا الحاقیه را دریافت کرده‌اند.

captcha