صدور سند مالکیت برای 45 ملک وقفی در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3566052
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
عزیزی خبر داد:

صدور سند مالکیت برای 45 ملک وقفی در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاری از وجود یکهزار و 665 ملک وقفی در این استان خبر داد و گفت: در سال جاری برای 45 موقوفه این استان سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاری ،حجت الاسلام مرتضی عزیزی مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان املاک وقفی استان را شامل 311موقوفه منفعتی، 284 حسینیه تکیه زینبیه، یکهزار و 58 مسجد و 12 مورد حسینیه، دارالقرآن و حوزه علمیه دانست.
وی تعداد املاک وقفی دارای سند مالکیت استان را 486 ملک عنوان کرد و گفت: به علت زمان بر بودن مراحل ثبت، برای مابقی املاک سند مالکیت صادر نشده است.
عزیزی به رشد 84 درصدی عواید موقوفه ها و بقاع متبرکه استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: همچنین تجدید اجاره رقبات 30 درصد رشد داشته و 62 مورد تنظیم سند اجاره رقبات فاقد رابطه استیجاری به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 67 سند مالکیت دفترچه ای به اسناد تک برگی تبدیل و اخذ شده است گفت: از یک هزار و 665 ملک موقوفه استان، 311 مورد آن منفعتي و مابقی انتفاعي است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: امسال 38 وقف منفعتی به کل موقوفات استان اضافه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد پنج درصدی داشته است.

captcha