«شرف‌الدین» مبتهل و قاری مصری که مرید اهل بیت(ع) بود + فیلم
کد خبر: 3566056
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

«شرف‌الدین» مبتهل و قاری مصری که مرید اهل بیت(ع) بود + فیلم

گروه بین‌الملل: «محمد مهدی شر‌ف‌الدین» در ۲۳ سپتامبر سال ۱۹۷۶ میلادی در روستای «النعامنه» از توابع «منیا القمح» در استان «الشرقیه» مصر در خانواده‌ای متشکل از 6 پسر و دو دختر متولد شد که وی کوچکترین فرزند این خانواده بود.

«شرف‌الدین» مبتهل و قاری فقید مصری را بیشتر بشناسیم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از تارنمای شخصی محمد مهدی شر‌ف‌الدین، با توجه به کم‌بینی که محمد مهدی شرف‌الدین از بدو تولد داشت، شیخ فکری السقا، استاد قرآن فقید مصری تصمیم گرفت تا قبل از 9 سالگی حفظ کلا‌م‌الله مجید را به او آموزش دهد. به این ترتیب وی در 9 سالگی موفق شد با پشت سر گذاشتن امتحان قرآن و احکام، مستقیما وارد مقطع ابتدایی الازهر شود.
او از کودکی صوتی دلنشین و تلاوتی گیرا داشت؛ به‌گونه‌ای که هرکس به قرائت وی گوش جان می‌سپرد، مورد تحسینش واقع می‌شد. خانواده نیز مایل بودند با توجه به استعداد ذاتی که محمد مهدی دارد، در راه قرآن طی مسیر کند.
محمد نوجوان بود که در حضور قاریان برجسته‌ای چون شیخ عبداللطیف کشکة، استاد ابراهیم بدوی و شیخ عبدالحق القاضی اجازه تلاوت یافت.
«شرف‌الدین» مبتهل و قاری فقید مصری را بیشتر بشناسیم
او در سال‌های نوجوانی به‌‌دلیل برخورداری از صوت زییا و تلاوت حرفه‌ای خود به‌عنوان قاری روستاها شناخته شد تا اینکه شهرت او به بیشتر مناطق شهر و در نهایت سراسر کشور رسید و در نهایت قاری جوان نخست به‌عنوان مبتهل و سپس قاری به رادیو مصر راه یافت.
در این میان محمد مهدی شرف‌‌الدین که دیگر قاری شناخته شده مصر بود، از سوی وزارت اوقاف این کشور مجوز اجرای برنامه‌های دینی در مساجد را یافت و با موفقیت‌های پی‌در‌پی خود در این مراسم، به‌عنوان قاری مشهور در بزرگترین محافل قرآنی مساجد مهم مصر معرفی شد.
استاد محمد مهدی همچنین از سوی وزارت اوقاف مصر مأموریت یافت تا به کشور عمان برود و با اجرای برنامه‌های دینی در مساجد این کشور به موفقیت‌های خود بیافزاید. او به همین منظور 9 سال طلایی حضور خود را در محافل قرآنی عمان تجربه کرد و سپس به کشور خود بازگشت.
شیخ شرف‌الدین که حالا استادی مسلم در ابتهال و قرائت قرآن شده بود، به‌عنوان مجری اصلی برنامه‌های مسجد جامع الازهر در قاهره منصوب شد که به گفته وی مهمترین افتخار در زندگی‌اش بود.
«شرف‌الدین» مبتهل و قاری فقید مصری را بیشتر بشناسیم
او دیگر جزو قاریان شناخته شده مصری به‌‌شمار می‌رفت و بیشتر محافل قرآنی رادیویی خود را با تشویق استاد احمد محمد عامر، استاد محمود طبلاوی، شیخ احمد عیسی معصراوی و مرحوم شیخ محمد هلیل به اجرا درآورد. در همین اثنا بود که شهرت و آوازه استاد محمد مهدی شرف‌الدین به گوش سایر قراء برجسته مصر هم رسید و باعث شد تا اساتید کباری همچون استاد شیخ عبدالحکیم عبداللطیف، شیخ ابوالعینین شعیشع، استاد فرج‌الله شاذلی و نیز قاریان پیشکوست رادیویی همچون استاد ابراهیم مجاهد، استاد سعد عبداللطیف با امتحانات مختلفی که از وی به عمل آوردند، صوت زیبا و ملکوتی و تسلط وی در قرائت محفوظات قرآنی به شیوه قرائات دهگانه را تأیید کنند.
او علاوه بر عمان به کشورهای مختلف عربی و اسلامی نیز سفر کرد تا با اجرای محافل قرآنی، بیش از پیش در عرصه ابتهال‌خوانی و قرائت قرآن کسب تجربه کند.
«شرف‌الدین» مبتهل و قاری مصری که مرید اهل بیت(ع) بود
استاد شیخ محمد مهدی شرف‌الدین از جمله مبتهلان محب اهل بیت(ع) و از دوستان و دوست‌داران جامعه قرآنی جمهوری اسلامی بود و به قاریان و فعالان قرآنی جمهوری اسلامی علاقه داشت. او در سایت شخصی خود قید کرده که از ذریه امام حسین(ع) است.
وی که در سال‌های اخیر بینایی خود را کاملا از دست داده بود، روز گذشته دوشنبه، ۴ بهمن در منزل خود دعوت حق را لبیک گفت.
تلاش گسترده استاد شرف‌الدین در نشر تراث صوتی و کمیاب قرآنی توشه‌ای ارزشمند برای سفر به آخرت خواهد بود.
قرار است، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم «شیخ محمد مهدی شرف‌الدین»، قاری و مبتهل مصری دوستدار اهل بیت‌(ع)، امروز، ۵ بهمن‌ماه، در زادگاهش واقع در روستای «النعامنه» از توایع شهر «منیا القمح» در استان «الشرقیه» مصر برگزار شود.
در فیلم زیر شاهد ابتهال زیبا و ماندگار استاد شرف‌الدین درباره امامان بزرگوار علی، حسن و حسین(علیهم‌السلام) هستیم با این مضمون که در بهشت نهری است از شير، از برای علی، حسين و حسن(ع). هر کس دوستدار آنان باشد، بی‌حساب داخل بهشت می‌شود؛ حب اهل بیت(علیهم‌السلام) بر همه ما واجب است و به واسطه عشق به اهل بیت(ع) از هیچ اندوهی هراس به دل راه نخواهیم داد.

دریافت فیلم ابتهال استاد شرف‌الدین
متن ابتهال:
ان في الجنة نهراً من لبن
لعليٍ وحسينٍ وحسن
كل من كان محباً لهم
يدخل الجنة من غير حَزَن
ان في الجنة نهراً من لبن
لعليٍ وحسينٍ وحسن
حب آل البيت فرضٌ عندنا
وبهذا الحب لا نخشى المِحن
نقل است که جبرئيل گهواره امام حسين(ع) را حرکت می‌داد و اين ابيات را قرائت می‌کرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۷:۱۴
0
8
خدا رحمتشان کند چه عالی خوانده
captcha