عضویت 21 مؤسسه در اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور
کد خبر: 3566078
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

عضویت 21 مؤسسه در اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: دهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور برگزار شد و 21 مؤسسه قرآن و عترت به عضویت این اتحادیه درآمدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «اتقان نیوز»، دهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با حضور آقایان سیدعلی سرابی، حسن محمدی، محمدرضا داودآبادی فراهانی، سیدمرتضی نیکزاد، حبیب اله عزیزی، قاسم سهرابی، قاسم جهان‌ آرا، سعید ملکوتیان، محمد رضا پور معین و حجج الاسلام محمدحسین اجرایی، حمیدرضا مطهریان و علیرضا شاهسونی روز گذشته، 4 بهمن‌ماه برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این جلسه، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، اعضا به بیان گزارشی از فعالیت‌های قرآنی استان‌های سراسر کشور پرداختند.
در ادامه طرحی مبنی بر لزوم بیمه ساختمان مؤسسات قرآنی با توجه به حادثه اخیر ساختمان پلاسکو، توسط سیدمرتضی نیکزاد، مدیرعامل بنیاد روشندلان اصفهان، مواردی مطرح شد، همچنین وی در خصوص مسابقات بین‌المللی روشندلان جهان اسلام که به همت سازمان بهزیستی کل کشور و با مشارکت بنیاد روشندلان اصفهان، برگزار خواهد شد، ارائه شد.
همچنین با توجه به بروز مسائل مختلف در گردهمایی مدیران مراکز فرهنگی استان قم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بی‌توجهی به نظرات نمایندگان مؤسسات قرآنی این استان، مقرر شد، نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم شده و طی آن نسبت به این اتفاق واکنش صورت گرفته و از ایشان جهت همدلی و همزبانی با مؤسسات قرآنی و لزوم توجه بیش از پیش به مباحث و فعالیت‌های قرآنی، دعوت شود.
در ادامه نیز گزارشی از روند ادغام دو اتحادیه توسط سید‌علی سرابی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه ارائه شد که در نهایت مقرر شد سه نفر به نمایندگی از هر اتحادیه جهت پیگیری این مبحث معرفی شوند.
بر همین اساس، در دهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه، پیشنهادی مبنی بر تقدیم گزارش فعالیت‌های قرآنی به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ارائه شد که در همین راستا، مقرر شد، کارنامه‌ای از عملکرد مؤسسات قرآنی و رویکرد فعالیت‌های قرآنی مردمی تدوین و تقدیم ایشان شود.
در ادامه نیز  طرحی درخصوص تقویت فعالیت‌های  قرآنی، توسط محمدرضا پورمعین، مطرح  و مواردی از جمله جامعه‌آفرینی قرآنی، بررسی ابعاد قرآن در زندگی و جامعه، بررسی ابعاد قرآن در رفتار فردی و اجتماعی، بررسی ملزومات و راهکارهای علمی و اجتماعی، بررسی نشست‌های کاربردی و تخصصی اثرگذار و رفع هجران‌های موجود، جهت برنامه‌ریزی و اقدام در این جلسه مصوب شد.
همچنین در این جلسه طرح های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی و ترویجی  مؤسسات قرآنی  از جمله مؤسسه  پارسا(قرآنی تولید‌کننده محصولات آموزشی) بررسی شد.
در دهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه، عضویت مؤسسات قرآنی به شرح جدول ذیل، بررسی و تصویب شد.

ردیف

نام مؤسسه

استان

نام مدیرعامل

1

فرقان نقده

آذربایجان غربی

نورس صدیقی

2

نور الزهرا(سلام الله علیها)

آذربایجان غربی

زهرا رستمی دیلمانی

3

مکتب القرآن رسالت نظر آباد

البرز

ابراهیم حسینلو

4

شمیم وحی رسالت

البرز

ابراهیم حسینلو

5

حکمت تنگستان

بوشهر

وحید حیدری

6

قرآن پژوهان عترت فاطمی

تهران

زهرا عسکری

7

رهپویان نور الثقلین

تهران

محمد پایان زاده

8

عروه الوثقی مهدی

خراسان جنوبی

یحیی سالاری

9

سفینه النجاه بیرجند

خراسان جنوبی

محمدابراهیم دیان

10

تبیان

سمنان

طاهره مهر پرور

11

نور الصراط

سمنان

غلامرضا فخرو

12

ثقلین

سمنان

رضا شریفی

13

کوثر رضوان فاطمیه

فارس

مریم رونقی

14

امام رضا علیه السلام آبیک

قزوین

رقیه یعقوبی

15

بقیه الله

قزوین

زهرا دباغها

16

مجمع حفاظ یاسین

قزوین

مریم میرزاخانی قلم خانی

17

آل یاسین محمدیه

قزوین

فاطمه عاشوری لیلا ولی

18

سید الساجدین علیه السلام

قزوین

لیلا وردخانی

19

نور الهدی

قزوین

پرویز خوش پنجه

20

قرآن و عترت حدیث البرز

قزوین

پروین دوستی

21

جوانان محب خامس آل عبا

هرمزگان

الهام رحیمی جانون

در پایان نیز مقرر شد، یازدهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه به صورت غیر حضوری و از طریق نرم افزار اسکایپ (SKYPE) برگزار شود.

captcha