هشدار نسبت به سوء‌استفاده داعش از اوضاع میانمار
کد خبر: 3566373
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

هشدار نسبت به سوء‌استفاده داعش از اوضاع میانمار

گروه بین‌الملل: وزیر دفاع مالزی نسبت به سوء استفاده داعش از اوضاع مسلمانان روهینگیا در میانمار هشدار داد.

هشدار نسبت به سوء‌استفاده داعش از اوضاع میانمار
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از الوطن، هشام‌الدین حسین، وزیر دفاع مالزی نسبت به سوء استفاده داعش از اوضاع اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار و تلاش این گروهک تروریستی برای نفوذ در جنوب شرق آسیا در صورت حل‌نشدن مشکل هشدار داد.
هشام‌الدین حسین که پیش‌تر نیز در این باره هشدار داده بود، دیروز، چهارم بهمن‌ماه، در نشستی امنیتی در سنگاپور گفت: این احتمال وحشتناک ممکن است به گسترش قتل و کشتار حتی خارج از مرزهای آ سه آن(اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی) بیانجامد.
وی افزود: مسئله روهینگیا باید حل شود و حل آن میزان همبستگی کشورهای عضو آ سه آن را نشان می‌دهد، بنابراین ما نمی‌توانیم بیشتر از این سهل‌انگاری کنیم؛ زیرا احساسات تعداد زیادی از مسلمانان جریحه‌دار خواهد شد.
در همین راستا ماینت نئو، معاون وزیر دفاع میانمار نیز از جامعه بین‌الملل دادن فرصت کافی به دولت این کشور برای حل بحران اقلیت مسلمان روهینگیا را خواستار شد و در عین حال اذعان کرد که حل این مسئله با همکاری جامعه بین‌الملل ممکن خواهد بود.
وی افزود: دولت میانمار کاملا نسبت به نگرانی‌های روزافزون از گزارش‌های منتشره درباره ایالت راخین؛ محل اسکان اقلیت روهینگیا، آگاه است و با این قضیه برخورد می‌کند و مجرمان را تحت پیگرد قرار خواهد داد.
captcha