پیشنهاد ایران بهترین گزینه برای حل مشکل فلسطین است
کد خبر: 3566411
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
آیت‌الله هادوی تهرانی:

پیشنهاد ایران بهترین گزینه برای حل مشکل فلسطین است

گروه حوزه‌های علمیه: استاد تفسیر حوزه علمیه با بیان اینکه اسرائیل غاصب است تاکید کرد: پیشنهاد نظام اسلامی مبنی بر بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین سرنوشت مردم این کشور با رای و انتخابات بهترین گزینه برای حل مشکل فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌‌الله مهدی هادوی تهرانی، استاد تفسیر حوزه علمیه امروز 5 بهمن‌ماه در ادامه تفسیر سوره مبارکه مومنون با اشاره به نشانه‌ها و آیات الهی گفت: خداوند به انحای مختلف به ما تذکرات تشریعی و تکوینی می‌دهد تا از غفلتی که در آن به سر می‌بریم بیرون بیاییم.
وی با بیان اینکه بیماری و سختی‌ها و دشواری‌هایی که در زندگی وجود دارد تذکرات تکوینی به انسان است به برخی تعابیر صحیفه سجادیه اشاره کرد و ادامه داد: دعای امام سجاد(ع) را باید در دعا و سلامتی بخوانیم که فرمود من نمی‌دانم حمد خدا در وقت صحت سزاوارتر است یا در هنگام بیماری؛ زیرا یکی از فواید بیماری این است که انسان را از خواب غفلت بیدار کند.
این استاد تفسیر با بیان اینکه اگر کسی انواع بیماری‌ها را داشته باشد و بهشتی باشد بهتر است از اینکه سالم و تندرست باشد ولی اهل جهنم باشد، بیان کرد: مرگ یکی از انواع تذکرات تکوینی است ولی ما فکر می‌کنیم که مرگ فقط برای همسایه است.
هادوی تهرانی تصریح کرد: خداوند دنیا را پر از بلاها و سختی‌ها قرار داده تا ما باور کنیم که دار بقا و سلامت و آرامش در آن دنیاست ولی متاسفانه بیشتر ما این باور را نداریم.
وی با تاکید بر دفاع عقلانی و صحیح از اسلام عنوان کرد: برخی افراد نقاط ضعف دیگران را مطرح می‌کنند در حالی که این نقاط ضعف در خود ما و جامعه نیز وجود دارد و این کار درست نیست و دفاع نادرستی از اسلام است.
تفسیر سوره انبیاء
هادوی تهرانی همچنین در تفسیر سوره مبارکه انبیاء با اشاره به آیه 71 گفت: خداوند متعال در این آیه فرمود ما ابراهیم و لوط را که اولین فرد مومن به ابراهیم بود، نجات دادیم و او را به سرزمینی که مقدس و با برکت شمرده می‌شود ساکن کردیم که همان بیت المقدس است.
وی با اشاره به برخی ویژگی یهودیان افزود: یهودیان قوم آواره‌ای بودند و در مکان‌های مختلفی از جمله ایران زندگی می‌کردند؛ زیرا در زمان کوروش مورد عفو قرار گرفتند و تعدادشان نیز در ایران زیاد بود و ویژگی آنان این است که همیشه قوم مخفی بوده و هستند.
هادوی تهرانی ادامه داد: مسیحیت دائم در حال تبلیغ است و خودش را نشان می‌دهد ولی یهودیان جز برای قوم خود تبلیغ ندارند لذا جمعیت‌شان هم در دنیا کم است البته تعدادی ملحق شده خونی هم دارند و شاید جمعیت آنان در کل دنیا بیش از 30 میلیون نفر نباشد.
این استاد تفسیر گفت: انقلاب اسلامی با اینکه یهودیان در کنار ادیان دیگر زندگی کنند مشکلی ندارد حتی در مورد فلسطین نیز نظر ایران این است که دولت فلسطین با رای مردم انتخاب شود اما این گروه (اسرائیل) حق زیادتری برای خود قائل هستند و فلسطین را غصب کرده‌اند.
وی اظهار کرد: البته خود آنان می‌دانند که اگر حق با رای تعیین شود مردم فلسطین پیروز هستند، بنابراین زیر بار نمی‌روند و اگر حمایت کشورهای استکباری نیز از آنان وجود دارد به علت قدرت اقتصادی و توانمندی‌های علمی و مالی و ... آنان است.
captcha