گفت‌وگوی فرهنگی «ایران و جهان عرب» برای رفع کدورت‌ها بود
کد خبر: 3566440
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

گفت‌وگوی فرهنگی «ایران و جهان عرب» برای رفع کدورت‌ها بود

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به برگزاری نشست فرهنگی «ایران و جهان عرب»،‌ گفت: این نشست برای رفع کدورت‌های گذشته و نشان دادن واقعیت جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دفاع پرس نوشت: رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس با اشاره به نخستین دور گفت‌وگوی فرهنگی «ایران و جهان عرب»، اظهار داشت:‌ این نشست بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در نوع خود بی نظیر است. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این سطح برای اولین بار است چنین تجربه‌ای را کسب می‌کند.

وی ادامه داد: بیش از 85 مهمان از 12 کشور عربی در این اجلاس حضور داشتند. هدف ما از گفت‌وگوی «ایران و جهان عرب» برطرف کردن اختلاف‌های جزئی بود، تا باعث کینه و کدورت نشود.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: ‌مهمانان ما در این نشست در کشور خودشان دارای حوزه نفوذ گسترده‌ای هستند. آن‌ها در این گفت‌وگوها با واقعیت‌های جمهوری اسلامی آشنا شدند.

ابراهیمی ترکمان بیان کرد: امیدواریم بتوانیم این گفت‌وگوها را در بین اندیشمندان «ایران و جهان عرب» به طور دائمی در کشورخودمان و کشورهای جهان عرب ادامه دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌ پایانی این نشست،‌ افزود: اختتامیه این دور از گفت‌وگوهای ایران و جهان عرب در مشهد مقدس برگزار شد که حاصل سه روز گفت‌وگوی فرهنگی بود. در این مراسم محوریت با سخنرانی شخصیت‌های کشورهای عربی صورت گرفت که نتایج این گفت‌وگوها در آن بیان شد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: شش دانشگاه مطرح کشور از جمله دانشگاه‌های تهران، ‌الزهرا و امام خمینی(ره) قزوین میزبان شش کمیسیون ما بودند و نتایج آن به طور مکتوب در آینده منتشر خواهد شد.

ابراهیمی ترکمان عنوان کرد: اغلب گفت‌وگوهای این دوره بین نخبگان، اساتید دانشگاه‌ها و مسئولین فرهنگی ایران و جهان عرب صورت گرفته است.


captcha