22 بهمن؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی «آیات»
کد خبر: 3566479
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

22 بهمن؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی «آیات»

گروه اجتماعی: فاضلی از ارسال بیش از 173 اثر به جشنواره فیلم نامه نویسی و نمایش نامه نویسی «آیات» خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار تا 22 بهمن تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، 5 بهمن در جمع خبرنگاران، با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره فیلم نامه نویسی و نمایش نامه نویسی «آیات» به میزبانی گیلان از اواسط آذرماه امسال، گفت: الحمدلله در این مدت کوتاه استقبال خوبی از جشنواره صورت گرفته و بیش از 173 اثر برای به دبیرخانه ارسال شده است.

وی تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار بر اساس فراخوان جشنواره، 10 بهمن  اعلام شده بود که با توجه به درخواست علاقمندان شرکت در جشنواره، این فرصت تا 22 بهمن ماه تمدید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان یادآور شد: اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با قرآن و سیره پاک ائمه معصومین(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه قرآن و سیره، شخصیت و معارف اهل بیت(ع) و سبک زندگی و کمک به انتشار گسترده تر آن از اهداف این جشنواره قرآنی است.

فاضلی ادامه داد: داستان های قرآن و عترت(ع)، اقتباس از داستان های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام(ص) و دیگر پیامبران الهی از دیدگاه قرآن، زندگی و سیره معصومین(ع) و دیگر شخصیت های قرآنی، تمثیل های مرتبط با قرآن و عترت(ع) و مضامین و معارف دینی و قرآنی نیز از محورهای موضوعی جشنواره ملی فیلم نامه نویسی و نمایش نامه نویسی آیات است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلم نامه نویسی و نمایش نامه نویسی آیات در سه بخش فیلم نامه نویسی، نمایش نامه نویسی و بخش ویژه، تصریح کرد: بخش ویژه این جشنواره با محور موضوعی طرح 1450 سوره مبارکه حدید برگزار می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه قالب ارائه آثار باید در حوزه سینما(فیلم نامه های داستانی و مستند) و نمایش (متن نمایش نامه صحنه ای و خیابانی) باشد، افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت جشنواره به آدرس www.ayaategilan.ir مراجعه کنند.

captcha