برگزاری ۳ جشنواره فرهنگی و هنری روستایی در ایلام
کد خبر: 3566484
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
حجت‌الاسلام چراغی‌پور خبر داد:

برگزاری ۳ جشنواره فرهنگی و هنری روستایی در ایلام

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری روستایی در منطقه زرین‌آباد با حضور دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در نشست دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان، اظهار کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بر اساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس‌شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 480 مسجد و حسینیه در سطح استان ایلام وجود دارد، افزود: در حال حاضر 276 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان ایلام فعالیت دارند که به مراکز مهمی برای جذب جوانان به مساجد و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری تبدیل‌ شده‌اند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اضافه کرد: 75 درصد کانون‌های فرهنگی و هنری در این استان در مناطق روستایی و عشایری استان فعالیت دارند و همچنین کانون‌هایی نیز در مراکز دانشگاهی، مراکز زندان‌ها، مصلی‌های برگزاری نماز جمعه تشکیل و راه‌اندازی شده است.
چراغی‌پور با بیان اینکه 13 کانون تخصصی در سطح مساجد این استان خدمات ویژه‌ای به سایر کانون‌های مساجد ارائه می‌دهند، عنوان کرد: در کانون‌های مساجد کتابخانه‌های باز و مخزن دار فعالیت می‌کنند که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی پذیرای نسل جوان هستند.
وی با اشاره به اینکه 43 هزار نفر در حال حاضر عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند، تصریح کرد: در مناطق محروم و دور افتاد استان با راه‌اندازی کانون‌ها و کتابخانه‌های مخزن دار در راستای جذب هر چه بیشتر جوانان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری، 23 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی مخزن دار به‌صورت ثابت و سیار هستند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در ادامه با اشاره به برگزاری 22 برنامه در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح کانون‌های مساجد این استان، گفت: سه برنامه شاخص فرهنگی و هنری در مناطق روستایی تخم بلوط علیا دلیلان، زرین‌آباد و سراب میمه این استان برگزار می‌شود.
چراغی‌پور با بیان اینکه جشن روستایی فرهنگی و هنری در زرین‌آباد روز 17 بهمن سال جاری با حضور مشاور وزیر و رئیس کمیته مساجد ستاد دهه فجر کشور، برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مراسم از 50 نفر از فعالان مسجدی، فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی این استان تجلیل می‌شود.
captcha