افتتاح 34 کانون فرهنگی – هنری مساجد در کردستان
کد خبر: 3566493
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶

افتتاح 34 کانون فرهنگی – هنری مساجد در کردستان

گروه هنر: مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان کردستان با اشاره به تکمیل سهمیه امسال دبیرخانه مساجد در راه‌اندازی کانون‌های مساجد گفت: 34 کانون فرهنگی – هنری مساجد همزمان با دهه فجر در سطح استان کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان کردستان در کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان که امروز، پنجم بهمن ماه در اداره اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، اظهار کرد: دهه فجر یادآور ایثارگری‌های و جانفشانی‌های جوانان و نوجوانان انقلاب اسلامی است که برای بنیان نهادن انقلاب از جان خود هم گذشتند.

وی با اشاره به نقش ویژه مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردو افزود: انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفت و در سطح جامعه رشد کرد تا به پیروزی رسید.

مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان کردستان با اشاره به تکمیل سهمیه امسال دبیرخانه مساجد در راه‌اندازی کانون‌های مساجد بیان کرد: 34 کانون فرهنگی – هنری مساجد همزمان با دهه فجر در سطح استان کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از تخصیص 71 میلیون تومان برای تجهیزات کانون‌های مساجد و کتابخانه‌های مساجد خبر داد و عنوان کرد: از این میزان اعتبار 73 عنوان کتاب شامل دو هزار و 355 جلد کتاب همراه با میز و صندلی و قفسه کتاب برای کتابخانه‌های مساجد استان خریداری شد که در دهه فجر امسال در قالب 10 افتتاحیه به بهره‌برداری خواهند رسید.

گلباغی با اشاره به برگزاری 10 محفل نورانی انس با قرآن در مساجد شاخص استان کردستان اعلام کرد: شب شعر «شوق نور» به همت کانون تخصصی شعر و ادبیات پایداری 21 بهمن ماه در مسجد بعثت سنندج برگزار می‌شود.

وی از برگزاری کارگاه تخصصی قرآن با دعوت از استاد ساعد یکی از اساتید برجسته قرآنی استان همدان خبر داد و ادامه داد: در طی دور روز پنج کارگاه آموزشی با موضوعات قرآنی برای مربیان خانه‌های قرآنی مساجد برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی – هنری مساجد استان کردستان تجلیل از زنان نام آور و نان آور،برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، برپایی نمایشگاه کتاب ویژه کانون‌های مساجد، راه اندازی نشریه دیواری «پیام انقلاب» و ... از دیگر برنامه‌های اجرایی این اداره در دهه فجر است.

captcha