حادثه پلاسکو ایثار و جانفشانی ایرانیان را به دنیا مخابره کرد
کد خبر: 3566497
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱

حادثه پلاسکو ایثار و جانفشانی ایرانیان را به دنیا مخابره کرد

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اوج فداکاری و جانفشانی آتش نشانان را در حادثه آتش سوزی پلاسکو مشاهده کردیم و این حادثه، ایثار و جانفشانی ایرانیان را به سراسر دنیا مخابره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی بعدازظهر سه شنبه، پنجم بهمن ماه  در دیدار جمعی از آتش نشانان سنندج، ضمن تسلیت حادثه پلاسکو و شهادت جمعی از آتش نشانان، اظهار کرد: اوج فداکاری و جانفشانی آتش نشانان را در حادثه آتش سوزی پلاسکو مشاهده کردیم و این حادثه علاوه بر اینکه ناراحت کننده بود یکبار دیگر حماسه ایثار و جانفشانی ایرانیان را به سراسر دنیا مخابره کرد.

وی افزود: شغل آتش نشانان شغلی شرافتمندانه است که خداوند اجر و پاداش ویژه‌ای در قبال این ایثار و خدمت عطا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: برخی کارها و شغل‌ها که در معرض صدمات جانی است در حقیقت معامله با خداست که خداوند با عنایت ویژه خود همواره یاری می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: آتش نشانان برای مال و اموال مادی کار نمی‌کنند، مال و دارایی تمام شدنی است اما ایثار و جانفشانی تمام ناشدنی است.

وی گفت: حیات و ممات انسان‌ها به دست خداست و وقتی که اجل فرا رسد هیچ نیرویی نمی‌تواند مانع آن شود اما بزرگترین اجر و پاداش دنیوی که خداوند به بندگان شایسته‌اش در دنیا عطا می کند شهادت است که با هیچ پاداش دنیوی برابری نمی‌کند.

نایب رییس دوم کمیسیون سیاسی – اجتماعی مجلس خبرگان به اهمیت و حساس بودن برخی از شغل‌ها اشاره کرد و گفت: جامعه به شغل‌های مختلف نیاز دارد زیرا همه انسان‌ها به یکدیگر وابسته هستند و برخی از شغل ها پرخطر و برخی کم خطر هستند اما همه کارها باید برای خدا باشد و شغل آتش نشانی جهاد و تلاش در راه خداست.

وی عنوان کرد: خدمات برخی از افراد بسیار ارزنده است در دنیا ارتقای رتبه و مقام معنوی فقط با شهادت است زیرا از شهید و شهادت همیشه با احترام ویژه یاد می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: بسیاری از خدمات و خطرات شغل آتش نشانی بی اطلاع و غافل بودند اما این حادثه باعث شد که ایثار و دلاوری آتش نشانان در کشور و دنیا معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه همه پیشرفت‌های ایران نتیجه جنگ تحمیلی بود، گفت: برخی از اتفاقات ظاهری ناراحت کننده دارند اما تبعات آنها مانند دوران جنگ تحمیلی که بسیار برکت داشت و موجب شد کشور ما به یک توان موشکی و نظامی قوی که آمریکایی‌ها از ما می‌ترسند برسد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی همه نیروهای آتش نشانی و امدادی در این چند روزه، افزود: همکاری و تلاش‌های همه نیروهای امدادی و آتشنشانی در این چند روزه بسیار ارزشمند بود، این حادثه ایران را به همه دنیا معرفی کرد که در صورت بروز هر حادثه و سانحه‌ای از بالاترین تا پایین‌ترین رده پای کار هستند و خستگی ناپذیرند.

وی با اشاره به اینکه حادثه پلاسکو موجب یک هشدار جدی در کل کشور شد، یادآور شد: این مسئله یک هشدار جدی بود که در همه کارها باید تعادل رعایت شود و برای مقابله با بحران‌ها باید مقاوم سازی کرده و از افراط و تفریط پرهیز کنیم.

captcha