راه‌اندازی کمپین ضد اسلام‌هراسی در کانادا
کد خبر: 3566924
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹

راه‌اندازی کمپین ضد اسلام‌هراسی در کانادا

گروه بین‌الملل: کمپین ضد اسلام‌هراسی و نژادپرستی با همکاری سازمان‌های حقوقی کانادا در استان «انتاریو»ی این کشور راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی کمپین ضد اسلام‌هراسی و نژادپرستی در کانادا
به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری عربی اینا، این کمپین با همکاری شورای آژانس‌های خدمات‌دهی به مهاجرین در انتاریو، مؤسسه عربی کانادا، شورای ملی مسلمانان کانادا و کمیته حقوق بشر انتاریو راه‌اندازی شده است و هدف آن آگاهی‌بخشی به شهروندان کانادایی نسبت به اقدامات اسلام‌ستیزانه و تشکیل کمپین‌هایی به همین‌ منظور در شبکه‌های اجتماعی است.
در چارچوب این کمپین، یک کلیپ تبلیغاتی کوتاه 30 ثانیه‌ای منتشر خواهد شد که نشان ‌می‌دهد نوشته‌های ضد اسلامی بر روی دیوار پارکینگ اختصاصی یک خانواده مسلمان نوشته شده است و آن‌ها سعی می‌کنند آن نوشته‌ها را پاک کنند، در همان لحظه عده‌ای از همسایگان برای کمک به سمت آن‌ها می‌آیند.
همچنین در همین راستا کمپینی آموزشی با شعار «بیایید رفتارمان را تغییر دهیم» در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است که کاربران را به امضای تعهدنامه‌ای برای مقابله با انواع مختلف اسلام‌ستیزی و نژادپرستی و حمایت از جهانی عدالت‌محور که همه افراد بدون تبعیض نژادی در آن زندگی کنند، تشویق می‌کند.
دیبی دوگلاس، مدیر‌کل شورای آژانس‌های خدمت به مهاجرین در انتاریو گفت: با ورود پناهندگان سوری به این استان طی ماه‌های گذشته، از افزایش اسلام‌هراسی نگران شدیم؛ بنابراین لازم بود برای تشویق شهروندان این استان به مبارزه با پدیده اسلام‌هراسی با سازمان‌های حقوقی همکاری کنیم.
براساس آخرین آمارهای منتشره در کانادا، فعالیت‌های اسلام‌ستیزانه طی سه سال گذشته رشد فزاینده‌ای داشته؛ این در حالی است که برای هیچ یک از اقلیت‌های دینی در کانادا روند روبه رشد مشابهی ثبت نشده است.
همچنین تحقیقات اخیرا نشان داده است که مسلمانان بیش از دیگر جوامع دینی در کانادا با تبعیض و حملات اسلام‌ستیزانه مواجه هستند.
امیره غرباوی، مسئول روابط عمومی شورای ملی مسلمانان کانادا گفت: کانادایی‌ها از مهاجران و پناهندگان به خوبی استقبال کرده‌اند ولی دلایل بسیار نگران‌کننده‌ای درباره افزایش اقدامات اسلام‌ستیزانه در استان ما وجود دارد و این دلیل کافی برای راه‌اندازی کمپین مقابله با اسلام‌هراسی بوده است.
captcha